Annons

Varning för falska Sanyo 2500 mAh batterier.

Produkter
(logga in för att koppla)

EleyT

Aktiv medlem
Varning för falska Sanyo 2500 mAh batterier.

Framtidsdata.se säljer Sanyo 2500 mAh R6 batterier via Tradera, jag köpte 2 stycken 4 pack för 175:-, trodde jag gjorde ett riktigt kap. Tyvärr så krånglade det med min laddare som jag köpt på ClasOhlson bytte den 2ggr innan jag köpte en större modell då gick det i alla fall att ladda batterierna. Men det verkade fortfarande inte riktigt bra, de laddade lite väl för fort bland annat.

Diskuterade detta i en tråd på ett annat forum och fick då denna länk.

ATTENTION: BEWARE OF FAKE SANYO BATTERIES, same goes to Sony Rechargable batteries


Och mycket riktigt de jag hade köpt stämmer bra med de falska!!!
 
Detta kan hända vanliga batterier också. När jag var i Indien köpte min polare Kodak-batterier till kameran, de räckte fyra exponeringar.
 
Dessa batterier är mycket vanligt förekommande på marknader i Asien.

Köpte själv ett par Sony 3000mAh batterier i Bankok. Gick inte att ladda överhuvudtaget, var antagligen vanliga batterier som var ompackade. Mycket välgjort dock, förpackningen och batterierna såg otroligt riktiga ut. Självklart hade man sina tvivel, men var nyfiken på ifall det verkligen hade kommit 3000mAh batterier så jag var tvungen att köpa dem. Tror jag betalade 50 kr för 4 st.

Så en varning för falska batterier ja.
 
Det är bara det att man inte förväntar sig förfalskade produkter när man handlar från ett svenskt företag. Hade jag köpt dem utomlands så hade jag kunnat ta det lite bättre.

saxat ifrån
framtidsdata.se

Sanyo laddningsbara batterier 2500mAh AA - Mycket hög kvalitet

Laddningsbara batterier med en imponerande bra kvalitet från Sanyo, tillverkade i Japan.
 
Borde väl inte vara nåt problem att lämna tillbaks batterier som inte stämmer med beskrivningen (för det stod väl inte förfalskade), har du kollat med säljaren?
 
Skicka ett mail till tradera då också och informera dem, så kanske fler slipper bli blåsta.

Om du drar en kopia till framtidsdata av det mailet så blir de säkert mer benägna att svara dig.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.