Annons

Varning för bedragare!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Vissa orkar inte med att alla möjliga ringer till dem. Då är det smidigt med någon som har lagt in en annons och vill just köpa en viss modell? Hur kan du tycka att detta inte är bra??
Många av de som har svarat mig vill snarare ha överpriser då de nästan vill ha nypris på sina 1-2 år gamla kameror.

Instämmer helt! Pelle verkar inte ha greppat detta med nytt och begagnat och annonsering i allmänhet.

Håller inte med, alla dessa säljesannonser är oftast löjliga, går bara ut på att försöka sälja grejer till grovt överpris. Man ser väl om folk vill köpa och kan svara på deras köp-annonser, eller har jag fel?

;-)

Exakt!! Många som säljer till hutlösa överpriser! Därför svarar jag inte äns på dessa annonser eftersom man inte vågar föreslå ett vettigt pris då prisskillnaden blir stor, därför sätter jag in köpesannonser till vettigare priser. Jag är prylbög och prisjakt.se är min stora vän. Jag har superkoll på priser vad det gäller allt möjlig, bilar, möbler, hemelektronik, vitvaror osv. Och när jag säljer något så gör jag alltid mkt attraktiva priser! Det ska va "ett bra pris" när man köper begagnat!

Senast ändrad:
När man annonserar ut något måste väl i stort sett alla vara medvetna om att det kommer prutas? Är väl därför man många tar i med ett par hundringar inom rimliga gränser? Och de som vill köpa gör tvärtom.

Jag prutar alltid på plats. Via mail, telefon är bara fånigt.
Ålder OCH skick avgör priset. Så är det och kommer alltid att vara. Men man får inte glömma det aktuella marknadsvärdet i beräkningen. Frågan är vad man ska basera det på. Genomsnittliga begagnatpriset? ;)

När man annonserar ut något måste väl i stort sett alla vara medvetna om att det kommer prutas? Är väl därför man många tar i med ett par hundringar inom rimliga gränser? Och de som vill köpa gör tvärtom.

Jag prutar alltid på plats. Via mail, telefon är bara fånigt.
Ålder OCH skick avgör priset. Så är det och kommer alltid att vara. Men man får inte glömma det aktuella marknadsvärdet i beräkningen. Frågan är vad man ska basera det på. Genomsnittliga begagnatpriset? ;)

Vad som gäller vid begagnat handel, (all handel egentligen) är lika enkelt som det är svårt. En vara är värd precis så mycket som någon är beredd att betala för den. Varken mer eller mindre.

MvH Marcus

Och inte minst allt detta förbannade ljugande skrivande om "min kamera har bara tagit 6000 exponeringar och jag säljer nu för att jag ska köpa en eos 5d mark II" Tror folk man är helt pantad? Vem köper an dyr canon 5d och river bara av 6000bilder under 3år tid och sen ska den sk. fotointresserade köpa en mark II?! .

En av våra större svenska fotografer, i den analoga forntiden, vars namn jag för tillfället har tappat, var ute på en resa tillsammans med några kollegor. Man gjorde ett stopp med bilen för att fotografera, kollegerna tog rullvis med film men han tog en bild. Tillfrågad om han inte skulle ta fler svarade han "om Allah vill blir det en bra bild". Om historien är sann vet jag inte.

Att mäta fotointresse i knäppta bilder är enligt mig totalt irrelevant.

Varför kan inte en som tar 2000 bilder/år vara fotointresserad, och de som inte tycker att han kan vara fotointresserad, hur många bilder/år måste man ta för att kallas fotointresserad?

5D mark II kostar en hel del pengar men med tanke på vad man får tycker jag inte den är dyr.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto