Annons

Varning, Blocket igen!

Produkter
(logga in för att koppla)

Segeson

Aktiv medlem
Nu ser det ut som om han är tillbaka, vår gamle "kompis" Daniel Andersson.
Liknande annons, samma hutlösa fraktpris. 199:- + paysongaranti 69:-.
Annonsen ligger på Stockholmssidorna men postnumret går till Göteborg
Leverans 4-8 dagar, har alltså inte grejerna hemma.
Ett namn som inte är sökbart, ingen telefonnummer.

Vad tror ni, är det samma kille som förr, fast med nytt namn?

STOR VARNING för att köpa detta objekt.
Se annons:
http://www.blocket.se/vi/14147083.htm?ca=18_s

Segeson skrev:
Nu ser det ut som om han är tillbaka, vår gamle "kompis" Daniel Andersson.
Liknande annons, samma hutlösa fraktpris. 199:- + paysongaranti 69:-.
Annonsen ligger på Stockholmssidorna men postnumret går till Göteborg
Leverans 4-8 dagar, har alltså inte grejerna hemma.
Ett namn som inte är sökbart, ingen telefonnummer.

Vad tror ni, är det samma kille som förr, fast med nytt namn?

STOR VARNING för att köpa detta objekt.
Se annons:
http://www.blocket.se/vi/14147083.htm?ca=18_s

Kollade på eniro och ratsit och hittade ingen adress eller telnr.på denna säljare alltså sökresultat 0.Så undvik att köpa osedd,bättre köpa direkt ur säljarens hand.
//Benny

Senast ändrad:
Segeson skrev:
Ja, och här står det dessutom Daniel Andersson som säljare.
Jag trodde han hade fått hjälp med sitt missbruk!
Även denna annons är insatt på Stockholmsområdet men med postnummer i Göteborg, förövrigt samma postnummer som den annons jag hittade.

VARNING även för denna alltså!

Minns jag rätt är det inte Daniel Andersson som hade problem med spelmissbruk, förmodar att det är det du syftar på. Det var en annan kille som uppträdde under riktigt namn och med eget tfn-nummer.
"Daniel" heter något helt annat och sysslar med någon form av import, hans rätta namn kom fram i annan tråd som jag inte hittar nu.
Oavsett vilket verkar båda dessa annonser skumma...

Såg en Canon 70-200 f/2,8 IS USM enligt samma mönster, av Daniel Andersson härom dagen.

Tänkte att det kan vara bra information. Vet inte om Daniel Andersson fortfarande är flitig.

tyvärr är det ingen ide att maila blocket då dom har en väldigt nonchalant inställning till brott och människor. Dom tycker att dom inte har något att göra med vad som händer på sidan utan det är upp till säljaren och köparen, blir köparen lurad får han skylla sig själv. frågan är hur länge en annons som säljer en cd-samling med t.ex. barnporr skulle finnas uppe innan den tas ner..

Mest troligt är att man får en "tegelsten" i paketet. OM man överhuvudtaget ens ser något paket alls.

1. Köparen skickar en massa pengar till säljaren.
2. Köparen får aldrig något paket.
3. Köparen ringer till säljaren som säger att paketet är skickat.
4. köparen ringer igen för att fråga vart paketet tar vägen. Säljaren säger sig ha skickat det.
5. Köparen ringer IGEN för att fråga vart paketet tar vägen. Säljaren lovar då helt plötsligt att skicka det samma dag.
6. Köparen ringer igen för paketet har inte kommit fram. Säljaren lovar att skicka det dagen efter.
7. Köparen ringer säljaren igen för paketet har verkligen inte kommit fram. Nu säger säljaren att han lovar att skicka paketet omgående.
8. Köparen hotar med polisen. Säljaren lovar att skicka paketet.
9. Köparen ringer säljaren om att paketet inte kommit fram. Säljaren säger att han skickar tillbaka pengarna.
10. Köparen ringer säljaren och frågar vart pengarna har tagit vägen....
.....
.....
....
.....
....

48. Köparen ringer och frågar vart pengarna tar vägen.
....
....
....
...
76. Köparen tröttnar och polis anmäler......
77. Pengarna kommer aldrig tillbaka till köparen.

Jamen det måste väl ändå finnas någon substans?
Har varit med om att hörsägen till slut blivit sanning åtskilliga gånger.
Ni har troligen rätt, Men grundat på vad?
Vem/vilka har trätt fram?

Men hur är det men hans utlovade payson garanti då? Inte så att jag planerar att köpa något från honom utan vill bara veta hur han luras för att inte hamna i en otrevlig situation när jag använder payson någon annan gång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar