genkakuzai
Aktiv medlem
Korrigering; många andra. Finns alltid någon som håller med
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sen kommer frågan, skall man ta bort en annons bara för att någon, här Stefan, säger att det är bluff? Hur säker är man på att det stämmer? Gör det säkert i detta fall, men att helt utan någon utredning låter det lite väl rättssäkert. Har man tillgång till folkbokföring en för att se att verkligen ingen mer heter så?
- plusmedlemmar får annonsera gratis
- icke-plus för köpa annonser för bra pris som fortsatt gör köp&sälj attraktivt
- köpet går genom Klarna.
Att Fotosidan ska bestämma hur vi väljer att sköta transaktionerna känns väl klåfingrigt.
Själv tycker jag att 50-100 är lite väl mycket. Kommer försvinna rätt många seriösa annonser ifall man genomför detta. Är medlem på Sweclockers där man tar 15 kr per annons. Man måste dessutom har varit medlem i 3 månader innan man kan annonsera. Detta fungerar alldeles utmärkt, medlemmarna tycker priset är rimligt och jag tror inte man skulle tjäna mer på högre annonskostnad då antalet annonser då lär sjunka.
I regel orkar en lurendrejare inte vänta 3 månader för att lägga upp en annons som t.om. kostar pengar.
En annan "säkerhetsgrej" kunde även vara att man tillät kommentarer i annonsen. Visst kan det bli lite rörigt men är det en bluffannons blir dessa oftast avslöjade.
Instämmer att det mest effektiva tycks vara att man helt enkelt inte får annonsera direkt när man blivit medlem. Ytterst få scammare som orkar vara medlem på ett ställe ens i några veckor för att få annonsera.
Det tycker jag också, men jag förstår att Fotosidan gärna vill göra så mycket som möjligt för att minimera problemet. Många bedragare som annonserar på Fotosidan kan ju göra att Fotosidan får dåligt rykte.Tänk att vi i Sverige alltid måste ha någon annan som tar ansvar för våra handlingar!
Fotosidans ansvar måste väl rimligen inskränka sig till att ta bort uppenbara fejkannonser inom rimlig tid, inte skapa bombsäkra rutiner för att alla köpare ska kunna sluta tänka själva.
Hur svårt kan det vara att låta bli och handla om det verkar för bra?
Ytterligare ett förslag kan ju vara att ändast aktiva medlemmar får lägga upp annonser.
Dvs att man har skrivit x-antal inlägg och har x-antal bilder upplagda .
Plus då en tidsspärr på kanske 3 månader .