Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Varför så aggressiva?
- Trådstartare Jan vdV
- Start datum
Olle
Aktiv medlem
Vet inte om jag vill hålla med om det. Tycker det finns lika många inlägg på Utsidan som håller låg nivå, eller om man föredrar det, lika få på Fotosidan.elmfeldt skrev:
Jag vet faktiskt inte varför det är så. Jag har stor erfaranhet av en annan community som heter utsidan.se (med ännu fler medlemmar och minst lika aktiva forum), men där är tonen genomgående annorlunda.
Besöker ofta diverse sportfiskeforum och jämfört med dessa håller både Utsidan och Fotosidan en mycket hög nivå. Svårt att undvika iofs.
Olle
Den måste vara redigerad? Det nämns folk som inte är med i tråden. Tas inlägg bort måste det anges av moderator, annars kan det ge upphov till en massa onödiga missförstånd.larsaz skrev:
Har nyss varit inne på en tråd där det hettat till, antar att det är den ni tänker på just nu.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=11743#post114291
lotelo
Aktiv medlem
Chano skrev:
IAtt fotografen försvarar sin bild är mer naturligt. Men att andra kommenterare kommenterar kmommentarer är ju fel.
Jag var då inne på en bild som inte tillhör min avdelning så att säga. Jag skulle helt enkelt i första hand ha låtit bli att gå in på bilden för att kommentera. I dag försöker jag hålla mig till likasinnade på FS.
Detta med att kommentera kommentarer anser jag har varit ett stort problem. Jag gillar ärligt talat inte om fotografen som fått en kommentar kommenterar själva kommentaren på ett oartigt sätt heller. Minns som ett ex. att jag kommenterade en brutta i amerikaflagga och med vapen som enligt bildtexten laddats upp som en "hyllning" till det då just utbrutna Irakkriget. Bilden var inte i min genre men den väckte min uppmärksamhet, jag tyckte något om den och det tycker jag att jag hade rätt att uttrycka utan att bli påhoppad för min kommentar. Personer som inte vill ha kritik kanke inte ska ladda upp sina bilder alls? Jag har även råkat ut för lååånga diskussioner under egna bilder där medlemmar gått in och ifrågasatt en annans kommentar. Detta ledde till att jag raderade alla de bilderna. Det är jävligt trist att folk forrtfarande håller på med kommenterande av kommentarer trots att admin satt in rapporterafunktion och dessutom verkar ha tagit till medel som avstägning.
När jag startade en tråd för att jag ogillade kommenterandet av kommentarer ansåg några att det var ett helt rätt och riktigt beteende att kommentera andras kommentarer. Färre var det som hade samma åsikt som jag den gången..
lotelo
Aktiv medlem
Re: Tick-tack
Absolut. Jag håller med 100%. Dock var det inte bilden som diskuterats i de fall jag syftat på. Diskussioner runt bilden kan nog vara både trevliga och nyttiga i motsats till kommentarer om hur inskränkta och idiotiska andra medlemmar är.
AndersT skrev:
Håller med Forslund om tackandet. Tycker däremot att en diskussion om den egna bilden ska vara tillåten.
Absolut. Jag håller med 100%. Dock var det inte bilden som diskuterats i de fall jag syftat på. Diskussioner runt bilden kan nog vara både trevliga och nyttiga i motsats till kommentarer om hur inskränkta och idiotiska andra medlemmar är.
Forslund
Aktiv medlem
Re: Tick-tack
Självklart skall man kunna svara på kritik om huruvida man tänkt och om man gjort något som man får kritik för medvetet osv... Blir jobbigt att sitta och skicka svar till alla som kommenterar sin bilder (om man hade några)!
AndersT skrev:
Håller med Forslund om tackandet. Tycker däremot att en diskussion om den egna bilden ska vara tillåten.
Självklart skall man kunna svara på kritik om huruvida man tänkt och om man gjort något som man får kritik för medvetet osv... Blir jobbigt att sitta och skicka svar till alla som kommenterar sin bilder (om man hade några)!
Jeppe
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Den måste vara redigerad? Det nämns folk som inte är med i tråden. Tas inlägg bort måste det anges av moderator, annars kan det ge upphov till en massa onödiga missförstånd.
Stämmer Calle. Den tråden blev allt fel i. Men faktiskt..
Saxat ur forumreglerna:
Redaktionen kan radera inlägg och bilder utan att meddela detta
Inlägg och bilder som inte följer dessa enkla regler kan raderas, utan vidare kommentar från redaktionen.
Men jag håller med att det var lite klumpigt rensat av mig. Jag trodde jag fått bort alla inlägg som behövdes tas bort.
Väl mött
Jeppe
Det är helt ok, Jeppe. Men för ordningens skull så borde det anges när ett inlägg raderas; här ser det ut som en medlem får skäll av en annan, medan det egentligen är riktat mot en helt annan person. Och det kan göra folk konfunderande.Jeppe skrev:
Stämmer Calle. Den tråden blev allt fel i. Men faktiskt..
Saxat ur forumreglerna:
Redaktionen kan radera inlägg och bilder utan att meddela detta
Inlägg och bilder som inte följer dessa enkla regler kan raderas, utan vidare kommentar från redaktionen.
Men jag håller med att det var lite klumpigt rensat av mig. Jag trodde jag fått bort alla inlägg som behövdes tas bort.
Väl mött
Jeppe