Annons

Varför rycker videon?

Produkter
(logga in för att koppla)
testa högerklicka i videon, inställningar och klicka i och ur hårdvaruacceleration.
intressant att det finns människor som fortfarande använder sig av nästintill antika Win XP.

Hm, "högerklicka i videon" -När den spelas på Vimeo? Högerklickar lite här och där "i videon" men ingenstans jag klickat dyker alternativet inställningar upp.

Tänkte byta operativ när datorn havererar, när den nu gör det...
 
Vid 1:29 är det som jag ser molnen ta ett litet skutt, annars inget vare sig med bild eller ljud.
(kan iofs vart en ång tidigare men sak samma tycker jag).
 
Vid 1:29 är det som jag ser molnen ta ett litet skutt, annars inget vare sig med bild eller ljud.
(kan iofs vart en ång tidigare men sak samma tycker jag).

Ja, det skall finnas något hack någonstans om man kollar noga. Timern strulade till så att en eller två bilder hoppades över vid ett tillfälle under fotosekvensen. Det är helt som det ska med andra ord :)
 
Troligen subjektivt detta. Men hack ser jag inte, bara minimala ryckigt. Jämför man HD med icke-HD så ser man (jag) att det flyter bättre när det inte är HD. Men detta är nu extrem pixel-peeking och sannolikt inget den normala användaren ser.

Tips sen är att inte göra sådana här klipp i 24fps. Såvida du inte ska klipp ihop med med massa andra videofilmer med annan karaktär. Utan hellre så många fps som möjligt. Det ger mer spelrum i redigering och det minimerar ev. hack/ryckighet.
 
När du renderar din video så gör det i ex. 30fps i stället för 24. De flesta användare kör sina monitorer i 60 Hz och då blir det gärna framdrops om filen ligger i 24P format. Så antingen rendera i 30 eller 60P...

:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.