Annons

Varför ladda upp så många bilder direkt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Da´Russian Stallion

Aktiv medlem
Jag har märkt att folk som har Silver och Guld medlemskap ofta lägger upp flera bilder åt gången. Det känns som att vi som har vanligt medlemskap inte hinner få så mkt kommentarer eftersom våran bild snabbt hamnar långt ner på listan. Tycker det hadde varit mer rättvist om alla bara fick lägga upp en bild per dag tex. Vet inte om det är nån som håller med mig. Men det är iaf vad jag själv tycker.

Tackar för mig....

Jag tycker att man förstör effekten av en bild om man laddar upp många varianter samtidigt. Resultatet tror jag blir färre kommentarer.

Jag vill inte ha någon begränsning i mitt uppladdande då jag vissa kvällar laddar upp flera bilder vartefter jag blir klar med dom i datorn.

Vitali: Ska det bli rättvist så tycker jag att du också borde ha ett medlemsskap. :) Det kostar ju bara en hundring om året.

Ja det är ifs sant :p. Men till och med om man har silver så tycker jag att man ska välja den bästa bilden istället för att ladda upp 6 olika varianter av samma bild, iaf vid samma tillfälle.

Da´Russian Stallion skrev:
Ja det är ifs sant :p. Men till och med om man har silver så tycker jag att man ska välja den bästa bilden istället för att ladda upp 6 olika varianter av samma bild, iaf vid samma tillfälle.

Jag funderade på det där för ett tag sen när jag också störde mig på varianter av nästintill samma bild men kom fram till att det nog ändå finns en anledning till att det görs: Den bild som får flest kommentarer är nog intressantare än de andra. Kanske är det det den som laddat ut bilderna vill åt. Vilken av dessa drar blickar till sig.

Fast det argumentet faller iofs om kommentarerna kommer via senast kommenterade.

Gällande utställningsbilder så hållar jag definitivt inte med.

Gällande kritikbilder kan det kanske vara strategiskt att vänta någon timma mellan uppladdningen av sina bilder då man sannolikt kommer att få fler och framförallt mindre på förhand korrelerade kommentarer. Det är ju även rimligt att betalande medlemmar skall ha förmåner.

Det vore fiffigt om man kunde lägga in låt säga upp till 6 bilder på samma motiv men bara en av bilderna visades som tumnagel.

Sen kunde man bläddra mellan alla bilderna när man väl klickat på tumnageln och ge en kommentar på vilken av bilderna som var bäst och varför.

Då skulle man kunna få både möjligheten att få respons på ett antal liknanade bilder och samtidigt inte störa andra.

Och att på efterhand pröva olika råd man kan ha fått i kritiken som syns under samma rubrik.
Svart / vit version, kanske har beskurit en aning olika etc.

sagan skrev:
Det vore fiffigt om man kunde lägga in låt säga upp till 6 bilder på samma motiv men bara en av bilderna visades som tumnagel.

Sen kunde man bläddra mellan alla bilderna när man väl klickat på tumnageln och ge en kommentar på vilken av bilderna som var bäst och varför.

Då skulle man kunna få både möjligheten att få respons på ett antal liknanade bilder och samtidigt inte störa andra.
Det var nog den bästa ideen jag hört (lät) på länge :), hoppas det går att fixa en sån funktion.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar