Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför känner inte blixten av objektivets brännvidd?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,
Jag är ju ingen Canon människa, så jag har säkert fel...
Men beror inte "felet" på att ditt 100 objektiv blir ett drygt 150mm med brännviddsförlängning? och om blixtens automatiska detektering slutar vid 105 så blir den kanske sur... Bara en tanke..

Johan
 
johanni skrev:
Hej,
Jag är ju ingen Canon människa, så jag har säkert fel...
Men beror inte "felet" på att ditt 100 objektiv blir ett drygt 150mm med brännviddsförlängning? och om blixtens automatiska detektering slutar vid 105 så blir den kanske sur... Bara en tanke..

Johan

Brännvidden är fortfarande densamma, så det beror inte på det. Däremot har jag för mig att 430ex är förbättrad på det viset att blixtzoomen tar hänsyn till det förändrade utsnittet när den beräknar utlysningsvinkeln. Den funktionen finns inte på 420 tror jag.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.