Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför inte motivlackade kameror?

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Hockeyhjälmar och lastbilar motivlackas ju och i natt drömde jag att en av mina kameror hade motiv av sagofigurer. Är inte minsta sugen på Nalle Puh som jag drömde om, men kanske skulle man låta den gamla utvändigt slitna bli personligt lackad med något snyggt.

Om man lämnar till någon som kan det på bilar och hjälmar, kan något gå fel då? om allt som sökare, knappar och liknande skyddas? Kan färgen i sig skada annat än möjligtvis utseendemässigt?
 
Skarvarna mellan de olika delarna, materialtyperna och reglagen är så ohyggligt fina i en kamera, så att lacka utan att ta isär kan nog inte bli annat än klumpigt och jättefult.

Men om du går tillbaka till någon av de första trådarna på fs om 300D så hittar du ett exempel på någon som tagit isär sin kamera och sprutat den. Det var när den bara fanns som silvrig, så han hade den goda smaken att lacka den svart. Såg bra ut.

Vad är det för kamera du klurar på?
 
Eftersom motivlackade bilar är bland det fulaste jag vet är det inget jag spekulerat i:)
 
Kollar länkarna..

Fast att lastbilarna är fula beror ju oftast på motivvalen väl? Drömmer inte om nån bimbotjej på kameran för bättre smak än så har jag med:) Målvaktshjälmarna är oftare snygga. Särskilt en wolfhjälm (och jag kan nog få samma person att lacka min kamera om det vill sig:))
 
Senast ändrad:
lottawe skrev:
Särskilt en wolfhjälm
Vargar är väl bland de vanligaste truckermotiven? Förmodligen bara utkonkurrerade av pumor (den ickemänskliga varianten). Jag har nog aldrig i levande livet sett en lastbil med en naken bimbobrud på, även om det av något skäl också finns med i min fördomsvärld.
 
Att gravera text/motiv i metallen på kameror är ngt som var mycket vanligt förr. Idag ser man det knappt.. Kanske är det för att det idag är så mycket återvinningsplast ute och går...


MVH Niclas,
 
Mussekameran är ju jättecool:) men alla övriga på länkarna ser bedrövliga ut. Kanske den rosa Araxen är lite söt, men knappast snygg.

Tycker inte några djur ska offra skinnet för mina saker heller så färg är mer lockande för det med. Ska nog se till att bli den andra som fixar en snygg personlig "motivkamera" nu:) (mussekameran är väl första?)
 
Jag skulle hellre gå andra vägen och strippa av färgen... very cool! :)
 

Bilagor

  • 11_durability.jpg
    11_durability.jpg
    22.4 KB · Visningar: 471
Den var ruggigt snygg Anders. Överväger nog att låta göra det på andra huset;)

och som tillägg ang. vargar och billacker så tänker jag mig inte något med varken varg eller maffigt pråligt som sånt brukar vara heller. varghjälmen (fbk-målvakt) tog jag som exempel för att den tillhör bästa laget och är skickligt gjord. Själv tänker jag mig snarare Tingeling och Peter pan med mig själv picknickande i deras värld eller nåt åt det hållet..
 
Haha, näe.. eller kanske liiite inspirerande ändå.

Bakstycket till Holgan har hunnit "grunderas" för lite testande nu. Funderade på guld först, men kanske blir det barbiefierat rosa ändå. Bildbevis lär dröja några dagar innan hela är klar.
 
Undrar om det där är förhandsbilder på nya Sony All-Weather 7D som sluppit ut? ;-)
 
Jag gjorde ett försök för några månader sedan. (=
lite förbättringar har gjorts efter denna bilden.
kul var det att göra i alla fall (=
 

Bilagor

  • pentaxgrentax.jpg
    pentaxgrentax.jpg
    58.4 KB · Visningar: 195
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.