Annons

Varför inte koppla kameran direkt till en extern hårddisk?

Produkter
(logga in för att koppla)
Lajson skrev:
Inte den HDD han länkade till i allafall.Den drivs med +12V o +5V men det fixar man med en extern batterieliminatorn. Däremot en HDD till bärbara använder lägre drivspänning som du refererade till.

Jag har X-Drive II med en 40 giggare i och är rätt nöjd med den. Håller uppemot 30-40 nedladdningar från CF-en tills jag måste ladda om batteriet.

MVH Ludde

whoops sorry, jag som svamlade =)
(jobbat sen 01.30 imorse..)
givetvis 12v och 5v, 12v för motorn och 5v för elektroniken.

jag har något skumt problem med min Tripper. Vågar inte använda den alls för tillfället.
Om jag kopierar ner ett cfkort till den, stänger av den efter kopieringen är klar, och sedan trycker igång den med ett annat kort i lite senare och kopierar ned det så blir det två olika mappar på disken (precis som det ska bli), MEN det är exakt samma filer i båda katalogerna =(
Bara bilderna från det sista kortet ligger i katalogerna..
Har formaterat om m.m., testat med diverse diskrepair osv, har testat allt utom att byta 2.5" disk. Låter som det är något strul med korslänkade filer, det är dock ingenting som diskrepairprogrammet vill kännas av..
Någon som har något tips?
 
dsmannen skrev:
whoops sorry, jag som svamlade =)
(jobbat sen 01.30 imorse..)
givetvis 12v och 5v, 12v för motorn och 5v för elektroniken.

jag har något skumt problem med min Tripper. Vågar inte använda den alls för tillfället.
Om jag kopierar ner ett cfkort till den, stänger av den efter kopieringen är klar, och sedan trycker igång den med ett annat kort i lite senare och kopierar ned det så blir det två olika mappar på disken (precis som det ska bli), MEN det är exakt samma filer i båda katalogerna =(
Bara bilderna från det sista kortet ligger i katalogerna..
Har formaterat om m.m., testat med diverse diskrepair osv, har testat allt utom att byta 2.5" disk. Låter som det är något strul med korslänkade filer, det är dock ingenting som diskrepairprogrammet vill kännas av..
Någon som har något tips?


Pröva med det här :

For some specific hard disks, you need to set the disk active.
Because Window 98/ME doesn’t support the function of ‘ set active drive’ on the second hard disk, to solve this problem, you need to make the hard disk active in US01N under Win2000/XP systems.
Here is how :
1. Click on Start
2. Click on Control Panel
3. Double click on Administrative Tools
4. Click on the short-cut icon of Computer Management
5. Click on Disk Management
6. Right click on the drive that is in US01N Tripper, choose Mark Partition as Active and click
7. Done- This should resolve the problem

eller se även här :

http://www.aplux.com/service.jsp?1=cate&2=&3=21

MVH Ludde
 
Tack för tipset Lajson, tyvärr fungerade det inte =) Disken var redan aktiv osv..
Vet inte vad som kan vara felet, väldigt skumt är det iaf, kan ju inte använda trippern så länge jag har det här felet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.