Annons

Varför har man fotoutställning?

Produkter
(logga in för att koppla)
Mötet

Jag fotograferar återkommande vernissage, samt konstnärer i ateljéarbete. Mötet är nyckeln, min behållning och stora lycka den kommunikation som uppstår. Nätverket av vänner att samtala med är värme och gemenskap, tankar och reflektion. En utställning av samma orsak, samt att sporra samtalet med mig själv varför jag fotograferar.

F o k u s

För mig, som har utställning just nu, (http://www.fotosidan.se/calendar/view.htm?ID=1195879 så har utställningen ett par syften:

Först och främst för att det är kul, att knåpa ihop en utställning känns som en naturlig del i den kreativa processen, åtminstone då jag i stort sett bara fotograferar som hobby.

För mig har utställningen även inneburit ett mål att arbeta mot, att inte bara fotografera "planlöst" utan att ha något som knyter samman arbetet vilket känns skönt utvecklande och sporrande.

Sen för just den här utställningen som pågår enligt länken ovan, så är den ett delmål, i ett större projekt där jag söker totalt 100 fräkniga människor, och där tanken är 50/50 män/kvinnor mellan åldrarna 5 - 95 år. Så tanken med utställningen är att få lite uppmärksamhet och kanske få in tips på fler fräkniga människor att fotografera :)

Några tankar från mig,

//Johan

www.ahlbom.fotosidan.se

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar