Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför hamnar man sist i forumet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
När jag klickar på en länk i "Lista senaste inlagda" i forumet så hamnar jag alltid på sista inlägget i tråden. Vansinnigt irriterande, tycker jag, eftersom jag vill läsa frågeställningen innan jag läser svaren. Får trycka på Page up några gånger för att ta mig till första inlägget, alternativt scrolla men det är inte så kul när man ställt in att man vill ha 30 inlägg per sida.

Vore det inte logiskt att ändra så att man hamnade vid första inlägget då man besöker en forumtråd?

Vissa konferenssystem som jag besökt håller reda på vilken det senaste inlägget man läst var. På så sätt slipper man leta i tråden efter inlägg man inte läst om tråden fylls på efter hand. Kan ju vara jobbigt annars i en tråd på 10 sidor att hitta platsen där man slutade. Kanske vore något?

Det tycker jag låter som en utmärkt idé, Hannes! Undrar om det är något som är genomförbart på FS. Det skulle helt klart uppskattas av många, tror jag...

Litet förtydligande förresten:
Det är ju svårt för datorn att veta vilket inlägg man slutade läsa på skärmen :)
Därför borde det bli något i stil med att hålla reda på vilken sida man slutade läsa på om man inte gick igenom hela tråden. Gick man däremot igenom alla sidor får ju det inlägg som var sist i tråden då räknas som sista lästa.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar