Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför fungerar inte funktionerna i "Kollektion"

Produkter
(logga in för att koppla)
Har hittat en annan sak med kollektioner som jag inte får att fungera, men jag ser att andra har lyckats. Kanske är jag trögtänkt här också?:)

Jag har fått en kommentar på min kollektion som jag vill besvara, men det funkar inte. Går jag via min sida och klickar på antalet kommentarer ser jag kommentaren och vem som givit den. Klickar jag sedan på namnet jag gett kollektionen kommer bilderna upp men inte kommentaren och alltså inte heller någon möjlighet att besvara den.

Går jag via min profilsida och trycker på kollektionens första bild ser det ut precis som det gör när jag jag går in på kommenterade bilder via min sida. Det finns en tumme och Besvara finns där understruket, men när jag klickar där laddas samma sida upp på nytt - men rutan där jag skall skriva mitt svar kommer inte upp.

Torun
 
Besvara kommentar

Jag hittar heller ingenstans där jag kan besvara kommentar på kollektion.

Klickar jag på länken på min sida "mottagna kommentarer på album" så kommer jag bara till kommentarerna. Det finns ingenstans att besvara dom.

Jag har löst det genom att besvara i medlemmens gästbok, men det är kanske inte det smidigaste sättet.

Hur gör man?

Mvh
Annika
 
Klickar jag på länken som finns i tidigare inlägg, så är det tomt, oavsett om jag lägger in 40 eller 200. Under fliken bilder fungerar det dock.

Annika
 
Nu syns kommentarerna i senaste kommentarer, det var en liten miss där.

Har också fixat svara på kommentar-funktionen.
 
Bra Jim. Tack för detta. Återstår väl vad jag vet bara att kommenterade kollektioner skall försvinna från okommenterade.

Torun
 
Autorun skrev:
Annika - kan du se kollektionerna om du går via senaste kommentarer? Är det den vägen du menar?

Torun

Jag klickar på denna länk på min sida och kan då se kommentarerna, men inte besvara dem. Går jag till kollektionen direkt så finns inga kommentarer

- fått 7 kommentarer och 0 röster på album

Jag ska kolla lite hur det fungerar nu när Jim fixat lite. Jag återkommer.

Annika
 
Nu känner jag mig lite ..........

"dum". Men jag trodde att om jag går in på min sida och klickar på länken där det står hur många kommentarer jag fått, så skulle jag kunna besvara kommentarerna därifrån. Det går INTE!

Sedan tänker jag att om jag går till profilsidan och därifrån in i kollektionen, så skulle det finnas en "knapp" med "kommentera denna kollektion", det finns INTE. Inte heller syns några kommentarer.

Går jag in i kollektionen från min egen sida, finns inga kommentarer.

Hur ska det fungera?

Hur kan jag besvara kommentarerna?

Enklast vore väl om det fungerar lika för kollektionerna som för bilder och album....eller?

Mvh
Annika
 
Håller med dig Annika att det vore bra om det fungerade på samma sätt.

Om du går in via din sida på antal givna kommentarer på kollektioner kommer kommentaren upp. Längst till vänster står namnet på kollektionen. Klicka där och bilderna kommer upp. Klicka på en bild (jag klickade på första bilden). Då kan du besvara.

Torun
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.