F_lken
Aktiv medlem
Sitter och kollar på annonser på Fotosidan, Tradera och på Blocket.
Det jag stör mig lite på är att man gärna lägger in och poängterar vad nypriset är eller oftast var. Där med spegla eller få igenom att sitt pris är helt ok eller jag tror det är därför. Är det så eller varför väljer man att göra det?
Som exempel, jag tittar efter en "Canon Eos 80D" eller nyare, stöter på en annons där det står "Nypris 15690kr." men hur relevant är det egentligen när kameramodellen utgått och ersatts av nyare model. Jag vet att man också brukar säga att när man lägger ut en annons så bör den vara 50% under nypris men i förhållande till vad (har ingen källa på vart jag fått det i från)? Sen är det ju som alltid tillgång och efterfrågan men det har ju fortfarande inget med nypris att göra. Man kollar ju ändå Prisjakt etc. om det är en aktiv modell samt vad för annonmser som ligger ut.
Men hur ska man tänka? Eller hur bör man tänka när man lägger ut en annons? Är "nypriset" något som är intressant och bör vara med i en annons i så fall, varför?
Det jag stör mig lite på är att man gärna lägger in och poängterar vad nypriset är eller oftast var. Där med spegla eller få igenom att sitt pris är helt ok eller jag tror det är därför. Är det så eller varför väljer man att göra det?
Som exempel, jag tittar efter en "Canon Eos 80D" eller nyare, stöter på en annons där det står "Nypris 15690kr." men hur relevant är det egentligen när kameramodellen utgått och ersatts av nyare model. Jag vet att man också brukar säga att när man lägger ut en annons så bör den vara 50% under nypris men i förhållande till vad (har ingen källa på vart jag fått det i från)? Sen är det ju som alltid tillgång och efterfrågan men det har ju fortfarande inget med nypris att göra. Man kollar ju ändå Prisjakt etc. om det är en aktiv modell samt vad för annonmser som ligger ut.
Men hur ska man tänka? Eller hur bör man tänka när man lägger ut en annons? Är "nypriset" något som är intressant och bör vara med i en annons i så fall, varför?