Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför öppnar sig Lightroom...?

Produkter
(logga in för att koppla)

Graze

Aktiv medlem
Har haft Lightroom installerat ett tag och provat på det lite och måste jag ha gjort något som jag inte vet om, plötsligt öppnar sig lightroom när jag öppnar andra program. Ska jag skriva ut något startar Lightroom. Ska jag laddar ner musik till barnenes telefon, öppnar sig Lightroom osv. Jag håller på att bli tokig. Kan någon förklara vad som hänt och hur jag ska komma till rätta med problemmet?
 
Gissar på at du har LR Autoimport "enabled".
Kolla under -File-Autoimport---enable/disable.


/Erik J

Jag har samma problem , men under file/autoimport går det inte att välja!
//Bengan
 
Kolla under

Edit-Preferences

Fliken Import

Avmarkera "Show import dialgo when a memory card is detected"

Vet inte om det hjälper.


Du kan också köra MSconfig och försöka hitta referensen till Adobe photo downloader.

Svårt att felsöka den här typen av problem på distans.

Mvh
Anders
 
Startar programmet upp eller är det importdialogen som öppnas?

När ex/ telefonen ansluts uppfattas det som ett minneskort.
Se inställning under Lightroom/Preferences/Import Kolla om 1:a kryssrutan är ikryssad.

/Arne
 
Leta upp Adobe Photo Downloader nere vid klockan i nedre högra hörnet av skärmen, högerklicka och välj disable så slutar LR hoppa upp som gubben i lådan. Förhoppningsvis i alla fall, ditt upphopparproblem är onekligen litet vidare än vanligt, om man säger. Försöka duger.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.