alhal
Aktiv medlem
Det är inte alltid skambuden ens erbjuder pengar. Flera gånger har jag fått bud när jag ska sälja ganska dyra L-objektiv (över 10k) från folk här som erbjuder en platt-tv, bärbar dator eller klocka istället för pengar
Förra året när jag sålde ett Canon TS-E objektiv så ville en spekulant ha det på öppet köp i två veckor så han kunde plåta med det för att se om han gillade TS-E objektiv. Jag skulle givetvis betala frakten också
Min sambo sålde en barnvagn på blocket och en man kom och köpte den. Han frågade på plats om man kunde tänka sig att gå ner i pris, varpå min sambo svarade nej eftersom det var rätt så många fler som var intresserade. Detta var en banrvagn med endast sittdel men som man kunde köpa till en liggdel. Köparen talade om att ha skulle ge sig ut på jakt efter en liggdel eftersom dom hade en nyfödd och var i behov av detta. Pengar och varor utbytte ägare om min sambo önskade mannen lycka till med sitt sökande efter en liggdel.
Till helgen hittade min sambo en annan vagn och ville att vi skulle ha så det var ju bara till att flänga på sig kläderna och dra iväg med sonen och sambon. Vi kom hem nöjda med vårat inköp (eller ja, mest min sambo då) och då ringer det i telefonen. Det var mannen som köpt den andra barnvagnen, jaha! Är det något fel på vagnen undrar min sambo? nej då... inget fel! Men jag hittar ingen liggdel på blocket eller andra annonsmarknader, jag har letat nu i en vecka och kan inte hitta någon. Jag kommer över med vagnen och vill ha mina pengar tillbaks.
mmmm, ellerhur !!!
Vad är det för lobotomerade amöbor som finns där ute?