Wild Rose skrev:
Christer:
Men varför får inte de som är duktiga några konstruktiva kommentarer som är negativa?
Vet inte, världen är inte rättvis, och om man ska vara petig spelar väl det egentligen ingen roll. Du lägger ju ut bilder för att du ska får kritik på dina bilder, inte tävla med andra personer här. Eller?
Jag är fullt medveten om att de bilder jag lägger ut inte faller alla i smaken.
Men att en del ändå är ganska "hårda" när de ger kommentaren.
Jag vet inte om jag kan hålla med dig om att det jag skrev i början är en "klagan" Som jag tidigare har skrivit här i diskussionen så har jag lärt mig massor av den negativa kritiken och tagit den till mig för att kunna utvecklas som fotograf.
Men är man nybörjare så kan även en konstruktiv negativ kommentar såra och göra en ledsen. Men det är det inte många som tänker på.
Jag uttryckte mig nog klumpigt när jag skrev klagan, det var inte negativt menat.
Men det är nog så att det är svårt att uttrycka nyanser med skrivna ord, det är lätt att misstolka ett ord och tycka att motparten är onödigt hård i sitt ordval, när han eller hon kanske bara hade bråttom och inte hade tid att väga sina ord på guldvåg.
Min erfarenhet är att de allra flesta här är mycket vänliga personer som absolut inte vill såra någon annan. De få som inte är på detta sätt märker man snart och dom är det bäst att helt enkelt ignorera.
Att man ska ta särskild hänsyn till nybörjare håller jag inte heller med om. Hur ska man veta att någon är nybörjare, och hur länge är man det?
Det finns ju vissa som blir proffs direkt, medan andra är nybörjare hela livet, jag t.ex.
Jag törs inte ge dom som är guldmedlemmar negativ kritik...Därför kommenterar jag sällan deras bilder även om jag går in på deras "profilsida" och tittar och njuter på bilder som tilltalar mig.
Dom är inte farliga, och jag är säker på att de skulle uppskatta din kritik.
Det är lite därför jag reagerade på ditt inlägg, jag är rädd att det skall skrämma folk från att kommentera. För att de är rädda att såra någon, att deras kritik inte är "fin" nog eller någon annan inbillad orsak.
Till sist. Det är snygga bilder du har, fast jag själv skulle valt att ha antingen mer oskärpa eller ingen alls. Triptyken faller mig mest i smaken.