Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var tar jag bästa bilden över Paris med Eiffeltornet

Produkter
(logga in för att koppla)

mysk

Aktiv medlem
Hej

Jag sticker till Paris imorgon och skulle gärna komma hem med några vackra bilder över paris stad nattetid med Eiffeltornet ståtligt rest i mitten. Är det någon som har tips på platser/byggnader man kan ta sig upp i och där det är lov att fotografera ut ifrån utan att behöva trängas med tusen andra turister? Kan bli svårt då det är turistsäsong men ni förstår kanske vad jag är ute efter :)

Jag tänkte på denna platsen men verkar som det itne är optimalt att ta bilder ifrån?
http://www.tripadvisor.se/ShowUserR...52-Tour_Montparnasse-Paris_Ile_de_France.html

Stort tack på förhand

Turister får du nog trängas med på de flesta ställen; möjligen kan det vara lite lugnare på sennatten.

Uppe kring Sacre Coeur har du en fin vy över Paris utan att behöva gå upp i en byggnad.

Kanske inte direkt bilden du tänkt men dock lite inspiration:

Bilagor

• Paris.jpg
    Paris.jpg
    88.9 KB · Visningar: 1,191
  • Paris2.jpg
    Paris2.jpg
    79.4 KB · Visningar: 1,192
Tror inte jag kan ge dig tips på var du får en stadsvy i nattljus med Eiffeltornet men själva tornet kan du nog få hyffsad bild från Jardins du Trocadero. Om du står vid Eiffeltornet så går du över bron ( pont d'lena) över Seine så kommer du dit.
På dagtid kan man gå upp i ( kunde man förr tiden i alla fall) Triumfbågen (Arc de Triomphe) och där har man en rätt bra vy över Paris.

Antagligen finns det nya höga byggander som man komma upp i men jag har dålig koll på det eftersom det var längesedan jag var i Paris ( förutom en halv dag förra året)

Sacre Coeur uppe i Montmartre ( riktigt turistområde med mycket besökare) ligger högt men jag är osäker på om man ser Eiffeltornet bra därifrån. Ganska schysst vy även därifrån där man ser hur stort Paris är.

Hej

Jag sticker till Paris imorgon och skulle gärna komma hem med några vackra bilder över paris stad nattetid med Eiffeltornet ståtligt rest i mitten. Är det någon som har tips på platser/byggnader man kan ta sig upp i och där det är lov att fotografera ut ifrån utan att behöva trängas med tusen andra turister? Kan bli svårt då det är turistsäsong men ni förstår kanske vad jag är ute efter :)

Jag tänkte på denna platsen men verkar som det itne är optimalt att ta bilder ifrån?
http://www.tripadvisor.se/ShowUserR...52-Tour_Montparnasse-Paris_Ile_de_France.html

Stort tack på förhand

Jag skulle rekommendera ett besök i Tour de Montparnasse. Det är Paris högsta skyskrapa och på taket till den är det en fantastiskt utsikt över Paris och Eiffeltornet. Nu är det några år sedan jag var där men då fanns det dessutom en fantstiskt bra restaurang på den översta våningen. . Annars är Montmartre och Sacre Coeur inget dåligt alternativ om du vill ha fin utsikt över Paris

Jag skulle rekommendera ett besök i Tour de Montparnasse. Det är Paris högsta skyskrapa och på taket till den är det en fantastiskt utsikt över Paris och Eiffeltornet. Nu är det några år sedan jag var där men då fanns det dessutom en fantstiskt bra restaurang på den översta våningen. . Annars är Montmartre och Sacre Coeur inget dåligt alternativ om du vill ha fin utsikt över Paris

Tack.för alal tips. Jag har vart i paris två gåner tidigare så de kända ställen kommer jag besöka igen för att a lite goda bilder.

Blir nog en tur upp i Tour de Montparnasse iaf. Ser ju helt fantastiskt ut!

Sen var det ju inte otur att lafayette låg i samma byg. Kan man lura med tjejen med :)

Jag vill tipsa om Nationalmuseum som ligger mitt emot Eifeltornet. Från mitten av planen så ser du över en park med en jättestor damm med flera mastiga upplysta vattenstrålar som skjuter upp flera meter ur vattnet. På andra sidan ligger Effeltornet. När jag var där och tog en sådan bild så hade jag en sådan tur att månen var på väg bakom eftteltornet. Jag har det bara analogt så jag kan inte visa.

Så här ser nationalmusem ut från effeltornet.
http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/61141554.jpg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar