Annons

Var ska jag framkalla mina diarullar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders J

Medlem
Hej!

Jag vet att det finns många trådar på diaframkallning här på fotosidan, men efter att ha läst de flesta klarar jag ändå inte bestämma mig för vilket labb jag ska använda mig av.
Jag har sett att många använder proffskopia i jönköping, men det verkar som om dom är ganska ojämna i sina tjänster. Många verkar ha riktigt goda erfarenheter med dem, men nästan lika många verkar ha haft oturen att få tillbaka dammiga/repiga rullar plus att deras kundservice, av flera inlägg att döma, verkar va ganska kass!
Ett annat alternativ är Diabolaget, som Cyberphoto nu samarbetar med. Det står inte lika mycket om dem här på sidan så jag är väldigt tacksam om ni har något att säga om dem.
Givetvis inser jag att inget labb kan vara 100% men man vill ju gärna ha så goda odds som möjligt...

Jag sitter på ca 35 rullar som jag behöver ha framkallade och jag vill helst få tillbaka dem i gott skick.

Tacksam för snabba svar!

Anders.

Har inte diabolaget lagt ner sin verksamhet?

problemet är nog att det utbudet inte är så stort, så det finns inte så många att välja mellan. Proffskopia använder jag mig av, har haft problem med dem, men sitter på ett antal kuponger som jag måste nyttja.

Det aviseras också en kraftig prishöjning på E-6 processen enligt ryktena, så framtiden verkar inte helt trygg.

Det är ett jäkla dilemma det här med diaframkallning, att utbudet av labb minskar borgar ju inte direkt för en kvalitetshöjning och bra priser. Man kanske får börja palta själv så småningom...

Jag är då mycket nöjd med scandinavians påsar...är det proffskopia?, tror det...tar givetvis alltid utan ramning, för det sköter jag helst själv.

Calle Camp skrev:
Anders

Inte tänkt på att göra det själv?

Hade jag vetat hur man gjorde hade jag gärna gjort det själv!
Men tyvärr har jag inte så stor koll på den processen, så jag tror jag får låta labbet ta hand om det.
Har kikat lite mer och det lutar kanske åt RP-fotolab i Göteborg. Verkar som om dom är ganska duktiga och gör det faktiskt till vettiga priser, speciellt om man köper deras rabattmärken. Jag bor en dryg timma utanför götet så det ska väl gå att lösa på ett bra sätt.
Men att det ska vara så krångligt att hitta ett bra labb. Man blir bra sugen på att gå över till digitalt!!!

Jag använder numera endast Diabolaget, och har aldrig haft några problem. Och, nej, de har inte lagt ner sin E6-framkallning.

Även jag kan rekommendera antingen RP Fotolab eller Staffans Bilder i Göteborg. Bägge gör ett bra jobb och man kan alltid hämta bilderna samma dag, ofta efter bara någon timme.

RP Fotolab har kuponghäften där man måste köpa 14 kuponger, då hamnar priset på 48 kronor per rulle har jag för mig (minns inte exakt). Utan kuponger kostar det 75 kr per rulle (oramat). Med ramning kostar det 2 kuponger.

Staffans Bilder tar 49 kr för framkallningen.

mange78 skrev:
Jag tror dig :)!

Grejen är att jag inte hittar det på deras hemsida. Måste man ringa och beställa?

Om man skaffar ett konto på deras webb-tjänst Frontline, kan man skicka efter påsar med ett musklick :) 45:-/film oramat. Frakten kostar 20:- dock, så det lönar sig att skicka ett gäng filmer på en gång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar