Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var med och tyck till om Communitys!

Produkter
(logga in för att koppla)

Hanneli

Ny medlem
Är du mellan 15-25 år? Vill du vara med och göra din röst hörd gällande Communitys? Vi är en grupp studenter som behöver hjälp med om hur olika medlemmar på Communitys kommunicerar. Du är samtidigt med i en utlottning av trisslotter :) Vi är väldigt tacksamma för alla svar vi kan få.

Klicka på länken för att komma till undersökningen:
http://www.hh.se/stud/pm01haka/

Mvh Hanna, Ulrika & Kristin
Högskolan i Halmstad
 
Därför 15-25 år

Hej!
Jo, orsaken till att vi har begränsat åldern till 15-25 år är att vår c-uppsats riktar sig mot ungdomar i just den åldern.:)

Mvh Hanna
 
Här fyllde man i formuläret och tryckte på knappen och då, först då, visar det sig att man måste ha epost grej på sin dator. Hade det inte vart smidigare att köra med nån sorts skript (php, asp osv) som lagrar datan i en databas. Då är det lättare att få ut statistik också..
 
sjohan skrev:
Här fyllde man i formuläret och tryckte på knappen och då, först då, visar det sig att man måste ha epost grej på sin dator. Hade det inte vart smidigare att köra med nån sorts skript (php, asp osv) som lagrar datan i en databas. Då är det lättare att få ut statistik också..

Håller med! Irriterande!!! Tog mig tid att göra testet och sen har man ingen adress förutom skolmailen.. Borde framgått
 
Samma här. Sitter på en väns dator då min ligger i delar...vill inte skicka från hans email...ett svar mindre
 
Vi får be om ursäkt om det inte framgick att man måste ha ett mailprogram på sin dator. Script i all ära, men vi hade varken kunskap eller resurser till att göra en sådan just nu, därför fick vi lösa det på det här sättet istället. Tråkigt att vi får några svar mindre på grund av detta, men vi har trots allt redan fått väldigt många svar, vilket vi är djupt tacksamma för :)

Mvh
Hanna, Ulrika & Kristin
 
Nu vill jag inte vara kritisk men är det inte dumt att då ta upp människors tid om ni inte kan prestera en vettig enkätlösning?
 
Men herregud vad ni gnäller..

och varför säga det så komplicerat som att det borde skrivits i asp, php eller så? cgi finns väl till de flesta (eller alla?) servers/webhotell och borde fungera lika bra för ändamålet. Varför bara klaga? Ni hade kunnat erbjuda er att hjälpa till i stället kanske? Det är ju gjort på ett kick.

Hojta på min kontaktalänk om du vill ha den hjälpen Hanna och lycka till med undersökningen.
 
Senast ändrad:
"Tycker du att alla i Communityn ska ha samma möjlighet att fatta beslut?" <- Uj, där ville jag skriva en bok typ. :)
 
Har svarat på enkäten, den var lite begränsad i några frågor, men det är inte helt lätt att göra en bra enkät. Finns väl folk som tar väldigt bra betalt för att göra enkäter åt företag, t.ex.
 
ja samma fel för mig ni får fixa det bättre om ni vill ha några svar tror faktist de flesta kör med webbklienter som typ hotmail
 
Visste inte att det finns så många besservissers på fotosidan , TRÅKIGT !

Det är en enkät svara eller svara inte är det svårt ? istället för att klaga.
 
Christer.jonsson skrev:
Visste inte att det finns så många besservissers på fotosidan , TRÅKIGT !

Det är en enkät svara eller svara inte är det svårt ? istället för att klaga.

Har du läst tråden eller? Inläggen handlar om att det inte går att skicka iväg svaren om man inte har ett emailprogram installerat i sin dator. Det är ju faktiskt också en sorts feedback, som enkätmakaren borde vara intresserad av...
 
Instämmer

Instämmer helt med Christer Jonsson. Håll er till Tråden och besvara enkäten som behandlar era synpunkter angående Communities, ej hur själva enkäten tekniskt är uppbyggd.

Filosofera och disskutera i all ära. Men jag står förvånad till hur många i forumet som ej klarar av att ge konstruktiv kritik eller hålla sig till det egentliga ämnet.
 
Re: Instämmer

Haunted_one skrev:
Instämmer helt med Christer Jonsson. Håll er till Tråden och besvara enkäten som behandlar era synpunkter angående Communities, ej hur själva enkäten tekniskt är uppbyggd.

Filosofera och disskutera i all ära. Men jag står förvånad till hur många i forumet som ej klarar av att ge konstruktiv kritik eller hålla sig till det egentliga ämnet.

Återigen: Har DU läst tråden överhuvudtaget? Det är inga jävla filosofier. Och att den tekniska biten diskuteras beror helt enkelt på att enketen inte fungerar om man inte har ett emailprogram installerat. Nåt som många inte har! Väldigt många människor vet knappt vad ett emailprogram är för nåt...för dom är email synonymt med hotmail...

Huruvida enkäten fungerar eller inte borde den som har skapat den vara intresserad av...
 
...

Det är absolut inte min mening att komma med pekpinnar eller agera besserwisser som någon skrev, men även jag tog mig tid att fylla i enkäten seriöst.

Et script är inte särskilt avancerat och säkerligen hade ni kunnat få tag på någon datanerd som kunnat hjälpa er - via någon kommunity kanske :)

Det är ju framför allt många yngre som använder sig av webbaserad e-post. Sorgligt nog kan ju det här komma att påverka utslaget i er undersökning...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.