Annons

Var laga Nikon F3?

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Petersson

Aktiv medlem
Hej,

jag aker till Sverige och Stockholm ett par veckor i sommar, och undrar om nagon kan tipsa mig var jag kan laga min Nikon F3 i Stockholmstrakten. Elen har slutat fungera, antagligen nagon glappkontakt inne i huset.

Tack for hjalpen!
Erik
 
Det finns två serviceverkstäder. Antingen:

Lasses Kameraservice
Björknästorg 1
132 02 Saltsjö-Boo
Tel: 08-715 54 45
Fax: 08-715 54 45

eller

Nikon Svenska AB
Box 84
Anton Tamms väg 3
194 22 Upplands Väsby
E-mail: [email protected]
Tel 08-594 109 00
Fax 08-590 751 40

finns i stockholmsområdet. Lasses har gott renommé och båda är auktoriserade. Det är nog mer frågan om priset för reparationen och hur du tar dig till verkstaden för att lämna in kameran.
 
Med tanke på de antal trådar som finns om kameror som varit försvunna i månader hos Nikon i U Väsby (och inte kommit tillbaka ännu) så tror jag att du ska prova Lasses i första hand.
 
superpin skrev:
Med tanke på de antal trådar som finns om kameror som varit försvunna i månader hos Nikon i U Väsby (och inte kommit tillbaka ännu) så tror jag att du ska prova Lasses i första hand.

Det var bra att veta - jag saxade bara den info jag kunde hitta - för även jag borde nog skicka iväg min F3:a för lite service. :)
 
Lasses!!!

Grymt grymt grymt bra service och tillmötesgående!
Rekommenderar dem varmt. Vilken dag i veckan som helst.
 
Erik Petersson skrev:
Tack for tipset. Jag ska vanda mig till honom sa fort jag kommer till Stockholm.

halsningar
Erik

Ring i förväg och förvarna om reparationen så kanske de kan kolla om det är kända fel och om de har reservdelar alt om det finns delar etc..
 
Apropa servicen fran Nikon i Upplands Vasby, jag mailade dem haromdagen for att hora mig for, men har inte fatt svar annu. Jo, kanske att adressen inte fungerade ;)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.