Annons

Var kan jag reparera min Olympus??

Produkter
(logga in för att koppla)

annelie79

Ny medlem
Min Olympus C-5060WZ hade 1 ars garanti och efter 1 1/2 ar har den fatt nagot slags elfel (knappsatsen fungerar ej) och behöver lagas. Finns det nagon vänlig själ som vet var? Här i Spanien ber de mig skicka den till Portugal för att överhuvudtaget fa ett kostnadsförslag...

Snälla, om nagon vet var man kan fa kameran reparerad i Sverige sa svara här i forumet eller skriv en rad i min gästbok.

Tack pa förhand!!
Annelie

Jag tvivlar starkt på att det är lönsamt att reparera den. Det kostar nog mer än det kostar att köpa en likvärdig ny kamera.

Det brukar vara så med digitalkompakter som är äldre än ett år.

/Henri

annelie79 skrev:
Min Olympus C-5060WZ hade 1 ars garanti och efter 1 1/2 ar har den fatt nagot slags elfel (knappsatsen fungerar ej) och behöver lagas. Finns det nagon vänlig själ som vet var? Här i Spanien ber de mig skicka den till Portugal för att överhuvudtaget fa ett kostnadsförslag...

Snälla, om nagon vet var man kan fa kameran reparerad i Sverige sa svara här i forumet eller skriv en rad i min gästbok.

Tack pa förhand!!
Annelie

Olympus har samlat all reparation till en centralverkstad i Portugal. Enklare reparationer kan göras hos jag tror de heter intervision i Malmö.

Så spanjorernas förslag är nog helt ok..

/b

Olympus i Sverige skickar numera till Tjeckien för reparation. Tjeckien är tillsammans med Portugal det enda land i Europa där Olympus har reparationsverkstad. Intervision verkar inte reparera Olympus längre. De verkar vara en Canon och Nikon auktoriserad verkstad.

Senast ändrad:
Skulle också behöva skicka en Olympus kamera för reparation, fan vad jag blir less på Olympus ibland och önskar jag hade en Canon istället.

Tack alla hjälpsamma foto-människor!!

Framförallt till Martin som gav mig tipset att det faktiskt star 1 ar pa ena stället och 2 ar pa det andra, tack vare det verkar det nu lösa sig.

Och ater igen stort tack till alla som hjälpt till!

/Annelie

Du kanske löst ditt problem nu?

Det är ju en toppenkamera, men ärligt så kan det löna sig att leta fram en likadan begagnad om du trivs med den.

Att knappsatsen slutat fungera beror till 99% på att kameran är överkänslig mot fukt och knappsatsen och tillhörande kretskort skadats. Det är inte gratis att byta.

Min 5060 tillbringade 4 veckor i Portugal pga ett annat fel, så de är inte våldsamt snabba där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar