Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Var kan jag köpa ett Canon 50/1.8?
- Trådstartare sueed
- Start datum
andgi
Aktiv medlem
Hmm.. nä, 50:an verkar vara svår att få fatt i, jag fick vänta halva sommaren på min (köpte från Scandinavian Photo).
Nu hade visst B&H Photo i NY också slut på 50r men annars så ser det ut som den kostar runt 900:- inklusive frakt och svensk moms där.. och det är iaf rejält mycket mindre än jag betalade för min :-/
(Är det svenska Canon eller fotohandlarna som har breda marginaler?)
Nu hade visst B&H Photo i NY också slut på 50r men annars så ser det ut som den kostar runt 900:- inklusive frakt och svensk moms där.. och det är iaf rejält mycket mindre än jag betalade för min :-/
(Är det svenska Canon eller fotohandlarna som har breda marginaler?)
bjanha
Aktiv medlem
sueed skrev:
Någon här som känner till en affär som har den i lager? Den tycks vara väldigt svår att få tag på.
Jag har beställt en från Cyberphoto, men har nu väntat i 2-3 veckor på den. Jag har mailat dem, och Hegethorns, och väntar nu på svar. Scandinavian har den inte heller i lager.
LPFoto www.lpfoto.se har både 50/1.8 och 50/1.8 II i lager. 1600 resp 1395kr tror jag de tar.
/bjanha
sueed
Aktiv medlem
Jarod skrev:
Vad är det för skillnad mellan 1.8 och 1.8 II?
Mk I har en "distance scale" (jag kan bara inte komma på vad det heter på svenska, heh), en större fokusring och metall- öhh "mount". Jag får nog gå och lägga mig snart
Jag har nu beställt en Mk I från lpfoto. Tack för tipset bjanha!
nikitin
Aktiv medlem