Eeros
Aktiv medlem
Jag letar efter någon bra leverantör av färdiga kvalitétsramar. Har testat IKEA:s ramar och de har nu på senare tid bytt från trä till MDF, vilket har försämrat kvalitén betänkligt. Är det en större tavla med glas, som blir tungt, så börjar ramen svikta. Även glaset är undermåligt; det finns svarta prickar här och där vilka inte går att få bort utan att glaset spricker, eftersom glaset är så tunt och skröpligt att den inte håller för en ordentlig rengöring.
Höjden var ändå denna ram, så här såg den ut när jag packade upp den (se nedan). Fuktskadad! Aldrig att jag levererar en sådan tavla(!) till min kund.
IKEA är förvisså billigt, men kvalitén är usel. Jag tar gärna emot tips på leverantörer av färdiga kvalitétsramar. Jag kräver inte att ramarna ska vara billiga, men jag kräver att de ska kunna levereras i standardmått med kort varsel, samt att de håller en bra kvalitét. Någon som har bra tips?
Höjden var ändå denna ram, så här såg den ut när jag packade upp den (se nedan). Fuktskadad! Aldrig att jag levererar en sådan tavla(!) till min kund.
IKEA är förvisså billigt, men kvalitén är usel. Jag tar gärna emot tips på leverantörer av färdiga kvalitétsramar. Jag kräver inte att ramarna ska vara billiga, men jag kräver att de ska kunna levereras i standardmått med kort varsel, samt att de håller en bra kvalitét. Någon som har bra tips?