Annons

Var köper jag billigast diafilm just nu?

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin F

Aktiv medlem
Vill ha ett gäng Kodak E100VS eller möjligen några Fuji Provia + Velvia 50.
Har ni några tips om någon som har billig film just nu?

Köpte för ett tag sedan E100VS för 39 kr per rulle hos Hegethorns. Vore kalas att hitta nåt liknande igen!
 
cyberphoto har ganska billig dia film från fujifilm och då är det Sensia som jag tycker är bra alroundfilm, tycker att kodak 100vs är för dyr och inte specielt bra då väljer jag häller Provia e Velvia.
 
Själv använder jag Kodak Elite Chrome 100XC. Vad jag kan se så är enda skillnaden mot E100VS att den kan bli lite varmare i vissa fall.
Färger och korn är ingen skillnad.

Ett 10-pack EC 100XC på Cyberphoto för 370 kr tycker jag är ett bra pris.

/Kristoffer
 
billig diafilm

Hej

har själv gått över till dia eftersom det är billigare än negativ-film. Billigaste filmen finns i tyskland och de har dessutom ett betydligt större sortiment än svenska handlare tycks ha.

Beställde i höstas 16 rullar med film och största förpackningen innehöll 6 rullar. Det blev ungefär 30 kr/rullen, har inte räknat exakt eftersom jag beställde 500 dia-ramar som kostade 50-60 procent av det billigaste priset jag kunde hitta i Sverige.

www.technikdirekt.de som jag beställde ifrån har dessutom hemleverans och frakten kostar bara 20 euro ca. 180 kr. Hittade filmer som inte finns i Sverige.

Lycka till

Mikael Öhman
 
Kodak 100GX

VSFL / Bildteknik i Malmö har ett stort parti Kodak 100 GX till salu.Kontaktade dem för en månad sedan och de sa jag kunde köpa typ 30-40 rullar för ½ priset då de går ut i slutet av Juli.

Jag tackade dock nej då 100GSZ inte är "min" film.Men slå dem en pling. Filmen är kylförvarad och lär hålla i alla evighet om du fryser in dem.

Länk:
http://www.bildteknik.com/

Niklas af Wibom
www.niklaswibom.com
 
svar till Niklas Wibom

du har fel när du säger att filmen håller i all evighet i frysen. Har för länge sedan läst en artikel som handlar om hållbarhet för film. Tror att de gjorde ett test och de uppgav ökad hållbarhet för frysen till 3 år efter bäst före datum och i kylskåp en ökad hållbarhet med 3 månader. Nämnas bör att film i frysen ska tinas i kylskåp i minst 24 timmar.

/Mikael Öhman
 
Den sista tiden har jag bara köpt begagnad (!) film. Sätt ut en annons så får du säkert napp. Runt halva nypriset brukar man kunna köpa film för.

//Johnnie
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.