Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var köpa lomo, modell Diana/Holga

Produkter
(logga in för att koppla)

Haifisch

Aktiv medlem
Tjena!

Som rubriken säger, var här i Sverige kan man köpa Diana eller Holga kameror? Är det bara kaffebrus som har? Finns något som heter Dexfoto men de vill ha förskottsbetalt för att beställa den variant jag vill ha.

Någon som vet?

MvH

Tobbe

Vart köper man billigast en Diana+ eller Holga 120 CFN billigast (behöver ej vara Sverige)?

Även Photax säljer en Holga-modell. Så ska man ändå handla film eller annat där kan man ju ta det samtidigt och spara fraktkostnaden.

Jag har inte sett så svindlande stora variationer i pris. Det verkar vara jämt skägg överallt. Verkar kosta en 4-500 spänn hur man än vrider och vänder, ev pluss porto. Det är väl om man hittar nått kul på tradera, men de auktionerna ränner snart iväg till butikspriser i alla fall.

I så fall kanske man skall snegla på om det finns någon lyxförpackning med allt-i-ett som är på specialerbjudande. Rätt vad det är kanske man vill köpa en vidvinkel eller blixt med färgfilter och då är man snart uppe i de stora pengarna i alla fall. Jag har sett nån Diana med blixt, extra linser och färgfilter för 800 spänn som billigast. Men jag kommer inte ihåg om man fick nån bok med då.

Annars har väl de större lomograf-siterna egna webshoppar också?

Själv handlar jag från lomography.com, fourcornerstore.com, kaffebrus.com samt ebay och tradera, helt beroende på vad jag ska ha när.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar