Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var köpa linslock?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kallotypi

Medlem
Jag har en Nikon D40 med ett 18/55-objektiv. Nu verkar mitt främre(?) linslock (heter det så?) ha fått fötter för jag hittar det inte någonstans.

Jag har mailat återförsäljaren (FotoVideo) och frågat om man kan köpa löst men inte fått svar än. Så jag frågar här om det finns någonstans man kan köpa sådana löst om de nu inte skulle ha.

tannler skrev:
kaffebrus
Jag har fått fel lock två gånger när jag beställt. Första gången sket jag i det, andra gången mailade jag och beskrev problemet, varpå jag fick ytterligare felaktiga lock, fast av annan sort. Sen tröttnade jag.

Ligger nästan alltid original 52mm Nikonlock ute på Tradera till en hyfsad peng.

//Martin

Nikon orginal går att köpa löst.
Och det borde en vettig fotohandlare ha hemma i butiken.

Problemet löst! Nu sitter det ett linslock på kameran igen.

En engelskttalande herre frågade om kameran var min baby. Och det är ju så sant.

Jag tappade bort mitt lock till min 50'a under en ölkväll på puben St Patricks under en MFS-träff.

Nästan ett år senare hittade jag det igen :D Jag satt och stoppade in handen mellan ryggstödet och sitsen i soffan, och helt plötsligt stötte jag på nåt hårt och plastigt..undrade vad det var, och märkte att det inte satt fast, så jag drog ut det. Och till min stora förvåning var det mitt lock :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar