Annons

Var hittar man reservdelar till Cullmannstativ?

Produkter
(logga in för att koppla)

magnus.bark

Avslutat medlemskap
Jag har ett cirka 20 år gammalt Cullmann-stativ. Tyvärr är modellbeteckningen avskavd, så jag har bara de två sista siffrorna "03" kvar. Den verkar i stort sett motsvara dagens modell 2650.

I vilket fall lyckades jag någon gång att tappa bort den avtagbara biten av mittpelaren, och nu känner jag att jag behöver den igen.

Jag har sökt lite på nätet, men lyckas inte hitta någon svensk importör för Cullmann. Någon här som vet vart jag kan vända mig?
 
Tack för era snabba svar!

Jag skickade ett mail via formuläret på Cullmanns hemsida (jag begriper inte riktigt hur jag missade den sidan när jag tittade där förra gången) under lunchen, och det dröjde inte många minuter innan jag fick ett svar där de identifierat mitt stativ som ett #2903.

De lovade att återkomma med fler upplysningar när jag skickat en bild på stativet i nuvarande skick (detta för att undvika eventuella missförstånd).

Jag är imponerad över det snabba svaret och kunskapsnivån på svaret. Vi får se vad som händer i fortsättningen.
 
Cullmann hjälpte mig

Efter att ha pratat lite med Cullmann och skickat en bild som exakt visade vad jag saknade så erbjöd sig Cullmann i Tyskland idag att gratis skicka en utbytesdel till mig.

Det kallar jag service!

(Jag antar att det var ett smart drag att inte ta med Manfrotto-kulleden på bilden. ;) )
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.