Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var hittar jag skrot?

Produkter
(logga in för att koppla)

npet

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en facination att fotografera gamla industrimiljöer. Mitt favoritmotiv har bl.a varit Finnboda varv här i Stockholm.

Efter att ha sett bilder från bilkyrkogården i Kyrkömosse (dit ska jag senare i år) har jag fått en sådan hemsk lust att börja fotografera skrot - t.ex vrak på bilskrotar, industriruiner m.m.

Nu undrar jag om det är någon som har korn på några intressanta miljöer i stockholmsområdet? T.ex en bilskrot med intressanta saker, fabriksruin etc. Någon??

mvh // npet

hur är det med Loudden idag? Har de städat där?
Annars borde du kunna hitta skrot på Kovikstippen på Värmdö. Tips skulle vara att åka dit på Lördag morgon då "Alla" privatpersoner står i lång kö för att slänga sina uttjänta saker. Annars kan du säkert hitta en massa skrot vid Solna idustriområde nära järnvägsspåren. Den skroten är nog igång fortfarande.

Nu ble jag åxå sugen på å plåta skrot :)
Matthias

Jupp, skroten i Råsunda (Solna) finns kvar. Har dock inte varit inne där så jag vet inte hur det ser ut.

I skirhult i södra roslagen finns det annars ganska mycket skrot. Det är bonden som "samlar" grejor. Allt från lingrävare till skördetröskor. Allt är dock inte skrot utan mycket är fortfarande användbart.

Råsunda heter det ja!
Gud vad seg minneskretsen är idag.
Jag satt och hade utsikt mot den skroten i början av 90-talet och då fanns det en hel del bilar odyl som i princip maldes till spån eller pressades ihop till kuber alá skrot på film.
Kan säkert vara svårt att komma in där utanför arbetstid men att knäppa några kort där dagtid borde de nog inte ha nåt emot om man frågar snällt.
/M

skrot.

Strax bortom Länna utanför sthlm finns en skrot, kör Lännavägen 1km efter rondellen vid rust, power mm så finns det skylt. Där fotograferade jag själv bilar travade på högar i långa gångar en gång, men frågar du bara snällt kan du bli insläppt och be gärna någon gå med för det e ganska läskigt o farligt att gå där när de arbetar. Annars e ett ganska skummt ställe Gladö kvarns sop tipp, det ligger motorbana i anslutning till den oxå.

/* johannes */

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar