Annons

Var hitta steg för steg info?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gixxer 1000

Aktiv medlem
Jag är helt grön på PS har Elements 9 (svensk) och försöker hitta info hur man gör en himmel blå, o ja förstår att ni suckar, 30 till har frågat. Jag hittar en massa svar om det men inget som kan hjälpa mig , dom förutsätter att man kan o vet sedan tidigare, eller så är det på engelska eller i en annan version eller CS5, eller en amerikan som snackar i 190 om ngt som inte finns i mitt program.
Jag vill bara lära mig just detta, men var hittar jag steg för steg info??
Jag trodde jag hittat ngt när jag såg "gör himmel blå " i snabbredigeraren men jag kan inte klura ut hur man gör?

Kika lite på Moderskeppets hemsida. Minns jag inte fel finns där några bra guider om detta som tar dig steg för steg och förklarar även för nybörjare. Dock är det väl oftast Photoshop, men Elements är väl ganska likt tror jag.

Du skall inte gå till moderskeppet.se utan till bildbehandla.se

Det är moderskeppets sida för PS Elements.

/FW

Där fanns tyvärr inget om himmel. (Bb.se)
Jag har lyckats klippa ut en snygg himmel (lasso) ifrån ett annat foto o har nu klistrat in den där den ska vara, (som ett lager) hur får jag snygga kanter (fyller ut) o blått bakom träden?

Mängden färg-blått har jag hittat, opaciteten kallas det visst?

Hittade en text om detta som sa att om bilden inte var klar kunde man köra "blanda om" som det sista, vad gör den?
Var hittar jag den, om jag har den?

Som sagt det finns ingen info fullt ut hur man gör för mitt program men jag lyckades till slut klura ut hur man gör. Det som såg svårast ut, himmel bakom träden visade sig vara lättast.

PS. Jag är inte mäklare.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto