Annons

Var framkallar man??

Produkter
(logga in för att koppla)

jmh

Ny medlem
var framkallar ni era bilder??
Jag är precis hemkomen från Australien och har ganska många bilder att framkalla.
Det är då digitala bilder det handlar om.
Vilka företag är bra och har ett bra pris?
Tacksam för alla tips.
 
1,50 kr / kopia om du har många

Har du många bilder kan www.bildnet.nu vara intressant. 1,50 kr/styck om du har fler än 200.

De har även låga priser på förstoringar.

VSFL är labbet som gör bilderna och det har alltid varit bra när jag gjort mina bilder.
 
Jag har bara testat Proprint och Fotolabo än så länge. Av dessa föredrar jag Proprint för att de är snabbare och smidigare att ha med att göra.
Fotolabo gav åxå bra resultat, men det tog lång tid och en av bilderna hade ett vikt hörn när den kom fram. Skicka upp igen och vänta lika länge till alltså.
Därtill så missade de att jag skulle ha rabatt på framkallning och CD-kopior på en vanlig film som jag skickade in samtidigt. Fick således skicka tillbaka negativen igen och... Vänta. Allt som allt tog det väl en 3 veckor från det att jag skickade bilderna för framkallning till det att allt var löst och jag hade vad jag beställt i handen, utan skador.

De kompenserade mig genom att jag inte behövde betala för framkallning av film och CD-kopior öht och det var väl juste förvisso, men såntdär strul är tämligen tröttsamt.

Vid min första beställning från Proprint tog det visserligen nästan en vecka att få bilderna, men de andra gånger jag beställt där så har det gått fortare.
Första beställningen hade det åxå blivit något "kladd" på en av bilderna.
Jag skickade ett mail till Proprint med en bild av kladdet och de fixade snabbt och smidigt en ny kopia som de skickade.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.