Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var framkalla mellanformats dia ? Hjälp !

Produkter
(logga in för att koppla)

kimra

Medlem
Hej !
Jag sitter ute i obygden i Dalsland och köpt mig en hasselblad 500 cm, på öppet köp. Jag ska köra några diafilmer, för att kolla att den exponerar rätt. Var ska jag framkalla filmerna någonstans?
Postorder får det ju bli, någon som vet nåt ställe som är snabbt och bra ? Närmaste stad är Uddevalla. Jag har 14 dagars öppet köp.
Mycket tacksamm för svar !

Köp en vanlig framkallningspåse för dia, utan ramning!
Det är bara större proffslab o dyl. som framkallar dia, ej vanligt att fotohandlare gör det.

Kör du med 220-film får du skicka med en extra framkallningspåse.

Senast ändrad:
Framkallning (E6)

Hejsan!

Scandinavian Photo
Fujicolor Sverige AB

Svarspost:
850 042 400
841 20 Ånge

Kundtjänst Fujicolor: 0690-82500.

Testa här får du se, vet inte hur det ser ut inför dessa helger, men slå en pling får du se.

Hälsningar:

Peter Törnberg

Eller här .

Går att köpa framkallningspåsar hos Scandinavianphoto, har för mig att du kan skicka en 120-film per påse. Och Proffskopia är snabb, oftast vändande post.

Fuji brukar ta alldeles för lång tid på sig tycker jag i alla fall, har fått vänta nästan två veckor några gånger. Och så har jag hört att många fått repiga bilder, har själv aldrig råkat ut för det. Har däremot fått en bild sönderklippt hos Fuji i Ånge, och därför har jag slutat framkalla där!

Objektivproblem ?

Oj ! Så snabbt jag fick svar, det trodde jag inte tack så mycket. Jag har ett litet problem till, med kameran kom det ett 80mm 2,8 T* objektiv, som verkar lite knepigt. Vad betyder V X M "spaken" ?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar