Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var fotas mat?

Produkter
(logga in för att koppla)

Konke

Aktiv medlem
Jag är intresserad av att börja fotografera mat men vet inte riktigt var jag ska börja. Helst vill jag komma i kontakt med någon sorts matstylist men så slog det mig.. var fotas maten? Om den ska vara nylagad och färsk (som jag hört att det brukar vara, och inte lika mycket fejk som alla säger) så är det väl smidigast att fota direkt i köket med en liten uppbyggd studio. Är det här vanligaste sättet att jobba på eller ordnar man så maten kan serveras direkt i en professionell studio?

Jag är intresserad av att börja fotografera mat men vet inte riktigt var jag ska börja. Helst vill jag komma i kontakt med någon sorts matstylist men så slog det mig.. var fotas maten? Om den ska vara nylagad och färsk (som jag hört att det brukar vara, och inte lika mycket fejk som alla säger) så är det väl smidigast att fota direkt i köket med en liten uppbyggd studio. Är det här vanligaste sättet att jobba på eller ordnar man så maten kan serveras direkt i en professionell studio?

När du pratar om fejk fick mig att tänka på detta klipp som var på fotosidans framsida för ett tag sedan. Det är nog änden hur extremt det kan bli.

http://www.youtube.com/watch?v=stzmHm6eF-0

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar