Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var finns sveriges billigaste film ?

Produkter
(logga in för att koppla)

skägga

Aktiv medlem
Ja var finns den , sveriges billigaste film ?
Spelar ingen roll vilket märke , bara var & vilken är billigast ?
Ren nyfikenhet !

Köp 30 meter film istället och rulla upp på rullar själv. Då kostar tex tri-x ca 20:- per film (36).

Jag föreslår Photax... de har efke (svartvitt) i 10-pack för ca 250 kr... å dia.. novochrome i 10-pack för samma pris..

Efke älskar jag.. novochrome har jag inte hunnit testa men det ska vara omförpackad agfa..

Efke svartvit film 25, 50 och 100 ASA i 30,5m rullar måste vara bland det billigaste. Då blir styckepriset för varje 36-bildersfilm 13:25.
Visserligen kostar filmladdaren en del och kasetter är inte gratis. Men det är ju engångskostnader som snabbt försvinner. Själv använder jag gamla Ilfordkasetter i metall som återanvänds från nya Ilfordfilmer. Fick ett 100-tal av en lokaltidning som lade ner för några år sedan.

ANNONS