Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var finns självutlösaren/fjärrstyrningsinst. nikon d70s?

Produkter
(logga in för att koppla)

Psyktroll

Ny medlem
Hej.

Har just fått hem min nya ir fjärrkontroll till min nikon d70s, men har sökt som en tok efter iställningarna på kameran så jag får det att funka. På nätet verkar folk ha mycket mer i sina menyer än vad jag har. Kan inte hitta varken självutlösarn eller fjärrstyrning. ex http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/d70/d70_custom_menu5.jpg är det närmaste jag hittat, men min meny går inte till 25, den går till 09 :(

Vill få allt att funka, men nu har jag helt kört fast, tycker jag har kollat överallt. Har ingen instruktionsbok heller då jag fick kameran av min italienska far på semestern (han tog ju inte med sej nåt sånt så, och den är ändå på ett språk jag inte fattar...)

peace :)

Hej.

Har just fått hem min nya ir fjärrkontroll till min nikon d70s, men har sökt som en tok efter iställningarna på kameran så jag får det att funka. På nätet verkar folk ha mycket mer i sina menyer än vad jag har. Kan inte hitta varken självutlösarn eller fjärrstyrning. ex http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/d70/d70_custom_menu5.jpg är det närmaste jag hittat, men min meny går inte till 25, den går till 09 :(

Vill få allt att funka, men nu har jag helt kört fast, tycker jag har kollat överallt. Har ingen instruktionsbok heller då jag fick kameran av min italienska far på semestern (han tog ju inte med sej nåt sånt så, och den är ändå på ett språk jag inte fattar...)

peace :)

Manualen brukar hjälpa många att hitta att det är knappen med dom 3 rutorna på (samma knapp som du ändrar mellan hel och halvautomatisk eld på) och bakre hjulet, om D70s fungerar som en D70. Custom menu är väldigt olika på alla kameror eftersom du kan ställa in den själv.

/Karl

Setup (verktygsikonen) -> CSM Menu och där ändrar du från det du har (Simple) till den andra (Detailed) så blir resten tillgängligt. Om språket är konstigt så borde det vara verktyg, fjärde alternativet och nedre valet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar