** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Var är det billigast att köpa digitalkamera på nätet?

Produkter
(logga in för att koppla)

mathiasjohnson

Aktiv medlem
Jag har gått länge i digitaltankar. Tänker först och främst på Minolta Dimage 7i, Nikon Coolpix 5700, 4500, Sony 717 eller nåt.

Krav: minst 4 MP, filminspelningsmöjligheter.

Finns det något billigt ställe i Tyskland t ex?

MVH Mathias

Try the auction sites. I get alot of kit from them:

www.ebay.co.uk
www.ebay.com
www.ebay.de
www.tradera.com

Otherwise a Google powersearch where you type in for example:

Nikon Coolpix site:.de

will return all the sites in Germany with the words "Nikon Coolpix" in them.
Replace the ".de" with ".se" and you get all the sites in Sweden:)
Sorry I don't have any specific names of site except for the auction sites, but perhaps this will help a wee bit.

Cheers, Duncan

Cheers, Duncan

Jag tycker bäst om pricerunner
Det är en svensk och bra sida.

Tycker att det känns lite osäkert att beställa utomlands.Om du köper,tänk på att kontrollera att det är internationella garantier på den prudukt du köper.
/Magnus

Finns edt eventuellt någon bra site där de säljer begagnade digitalkameror.

När man kollar på Blocket t ex så vill de ju ha mer än vad de kostar på Pricerunner.

Folk har inte riktigt koll på priserna tyvärr.

Priserna går ned, och kvaliteten går upp med ungefär samma hastighet som datorerna.

Ändå vill folk ha 6000:- för en 2Mp kamera, där det står prutat och klart.

Lite irriterande.

Är det någon som vet varför digitalkamerorna är så dyra beggade?

Är det någon som vet varför digitalkamerorna är så dyra beggade?

Because some people have amazing fantasies

Best, Duncan

Jag skulle gärna hitta en Olympus 2100uz för att ha o leka lite med.
Eftersom det går rätt vilt till på våra hundaktiviteter så vill jag inte riskera en dyr kamera:)
Om någon kan peka på ett ställe som har någon kvar så blir jag mycket lycklig, alt en beg i bra skick.

Nån med god erfarenhet från eBay?

eBay verkar utan tvekan vara det allra billigaste stället för kameror. Flera USA & Englands-baserade handlare fullkomligt vräker ut kameror till rena vrakpriserna om man jämför med Sverige, och även Tyskland med för den delen. Eller vad sägs om £690 (9716.93 SEK med Forex kurs) för en Minolta Dimage 7hi http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1392455263

Jag har köpt och sålt samlargrejor på eBay i över fem år nu, och stortrivs med dess möjligheter att komma över sånt man aldrig skulle se röken av här i Sverige. Men det uppstår ju åtminstone hos mig en viss osäkerhet innan man handlar så pass dyra varor som en Dimage 7hi från, säg, USA vad beträffar fabriksgaranti, tulldeklaration t.ex.

Är det någon som har god erfarenhet och kan rekommendera en speciell säljare som kan lämna garanti eller är speciellt flexibel, eller har andra smarta tips?

Anledinngen till att begagnade digitalkameror är så dyra är väl att folk inte är uppdaterade vad gäller priser.
Dom tänker bara på vad dom själv gav när dom köpte den ny,vilket antagligen var på en "vanlig"dyr handlare (bara där förlorade dom tusenlappar).

Angående import se Utrustning och teknik > Klassisk > Beställa i usa
/Magnus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar