Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vanligaste kommentarklyschorna?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag ger gärna en kort positiv kommentar till många bilder som jag gillar, sedan om jag ser något jag tycker man kan göra bättre lägger jag till det, eller om det är något speciellt jag vill berömma gör jag det.
Det finns så många bra bilder som blir helt okommenterade och många förtjänar att veta att deras bild var bra, ett enkelt "toppen" e dyl, är bättre än inget när man inte har något extra att tillföra.
Det finns en anledning till att medlemmarna tankar upp bilder, dom/vi vill ha 1) uppmärksamhet 2) kritik/beröm 3) förslag till förbättringar. Siffrorna betyder inte ordning/viktighet.

Jag tror att det är viktigt att försöka tänka på att det hela tiden är enskilda människor bakom varje kommentar. En människa som vill förmedla en upplevelse han/hon gjort i förhållande till bilden. En upplevelse som inte alltid är så lätt att sätta ord på, och vissa ord eller begrepp är vanligare än andra, men det är oftast en annan person bakom orden varje gång. Vi kan säkerligen utgå ifrån att var och en gör sitt bästa i stunden.

Jag är mycket glad och tacksam för varje kommentar, fåordig såväl som mångordig och som Liza påpekar: "Det finns inget uttryck som är värre än att inte få några kommentarer alls".

Kan sedan en sådan här tråd få oss att tänka efter lite extra och försöka utveckla oss språkligt så är det ju positivt. Det är ju också OK att skratta lite MED varann!

Jag upplever att det fungerar väldigt bra på den här sidan. Det är en fin atmosfär med många positiva människor som deltar.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto