Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vanligaste kameran!!
- Trådstartare vbw88
- Start datum
pettersson
Aktiv medlem
Jag använder en EOS 300, som jag tycker går att använda, inte jätte bra, men definitivt inget fel på.
Andreas.
Andreas.
jonaseriksson
Aktiv medlem
Nikon F2A
Jag säger bara en kamera:
Nikon F2A, den är tung, snygg och väldigt bra... men kanske inte den vanligaste kameran
Jag säger bara en kamera:
Nikon F2A, den är tung, snygg och väldigt bra... men kanske inte den vanligaste kameran
Sinuslinus
Aktiv medlem
Jag säger också F2 hehe men jag har F2 Photomic (det är sökaren som skiljer)
J_Plupp
Aktiv medlem
vbw88 skrev:
Jag bara undrar vilken den vanligaste kameran är som folk andvänder här!!
Hos mig är det vanligast med en Olympuskamera de är lika vanliga alla 4 varianter jag har, OM-1MD, OM-1n, OM-4 och XA2. Det är ganska ovanligt att vara en Minolta 7000i men det har jag också. Sen har jag visst en Cosina 4000s och en Polaroidvariant också, men de är väldigt ovanliga hos mig.
/Johan
Sinuslinus
Aktiv medlem
Att ta upp det till "veckans fråga" verkar överdrivet... det bidrar bara till märkes- och modellhets.
Ska man rabbla upp alla kameror så har jag en Solida III (6x6 bälgkamera) med Rodenstockoptik och en Zeiss Ikon Nettar 515/2 6x9-bälgkamera.
6x6-kameran är riktigt trevlig
Ska man rabbla upp alla kameror så har jag en Solida III (6x6 bälgkamera) med Rodenstockoptik och en Zeiss Ikon Nettar 515/2 6x9-bälgkamera.
6x6-kameran är riktigt trevlig
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
EOS 300. - Skulle ha köpt en 30/33 om jag gjort samma val med det jag vet idag.
Ser dock inget skäl att byta upp mig i dagsläget. Det jag saknar är väl främst spegeluppfällningen...
Ser dock inget skäl att byta upp mig i dagsläget. Det jag saknar är väl främst spegeluppfällningen...
C. Hansson
Aktiv medlem
Jag har en EOS 500N som jag inte tycker om och aldrig använder. De kameror som jag gillar att fota med skall ha tyngd och kännas robusta. Jag använder Praktica (med metallslutare) och Konica samt en skruvgängad Chinon med motor. Vid speciella tillfällen används en härlig liten Kiev 4.