Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Valet mellan D70 eller 400D...

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad120828

Avslutat medlemskap
Finns det några enorma skillnader mellan dessa två kameror egentligen? Gör jag fel om jag väljer en begagnad D70 och använder två äldre AF Nikkor objektiv hellre än att jag köper en ny 400D...? Får intrycket av att 400D mest är en leksak, plastig och liten.

Delay skrev:
Finns det några enorma skillnader mellan dessa två kameror egentligen? Gör jag fel om jag väljer en begagnad D70 och använder två äldre AF Nikkor objektiv hellre än att jag köper en ny 400D...? Får intrycket av att 400D mest är en leksak, plastig och liten.

Jag har en D70 och grannen en 350D. Jag skulle inte byta kamera med honom! Tycker den verkar som en liten leksak jämfört med min. Det är väl samma med 400:an kan jag tänka. Köp beg D70 + ett par beg gluggar, för det räcker pengarna till. D70 har dessutom fallit kraftigt i pris sen D80 kom. Om jag skulle försöka hitta bättre bildkvalitet med grannens Canon får jag nog använda lupp!

/K

Senast ändrad:
Jag skulle välja D70 om jag prioriterade komfort.

400D om jag skulle vilja ha alla nymodigheter och extra pixlar.

Jag tycker att du skall gå till närmsta foto affär och prat med kunnig personal om dessa två, känna dig fram,vilken som passar just dig,nikon/kanon, dom har olika fördelar, det är svårt för andra att tala om för dig vad du skall välja, smaken är som baken, men skulle du välja nikon så titta på d70s,

Mvh Tony.

Tont75 skrev:
Jag tycker att du skall gå till närmsta foto affär och prat med kunnig personal om dessa två, känna dig fram,vilken som passar just dig,nikon/kanon, dom har olika fördelar, det är svårt för andra att tala om för dig vad du skall välja, smaken är som baken, men skulle du välja nikon så titta på d70s,

Mvh Tony.

D70 och D70s är i princip samma kamera förutom att (s) har något större display, samt lyser ut blixten något vidare. Om dessa saker har stor betydelse så... Men begagnad brukar den vara betydligt dyrare!

D70 eller D70s? Jag skulle säja att det viktigaste är att få hus i gott skick som har "vilat" mycket. Med eller utan (s)!

/K

Det är sant, men många vill ha större skärm,och snabbare autofokus,jag är nog rätt säker att johan blir nöjd vilket han än väljer.det är bra kamrer båda två.

mvh Tony.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar