Annons

Val av ryggsäck!?

Produkter
(logga in för att koppla)

vacant

Medlem
Är på jakt efter en foto ryggsäck men är osäker på vilken jag ska köpa. Har mestadels kollat på lowe pro's olika modeller och har fastnat för computrekker aw.

Tanken är att jag ska kunna ha med mina kamera, ca 3 objektiv och en blixt (än så länge) men jag vill även få plats med tex kläder eller något annat som tar en del plats så att man slipper gå runt med flera väskor när man ska ut. Anledningen till att jag funderar på computrekker är att det kan vara skönt att få ner laptopen i väskan ibland också (har dock bara med den ibland.) Helst ska väskan se ut ungefär som en vanlig ryggsäck, ingen ful och spejsad.

Någon som har något erfarenhet av lowe pro's olika ryggsäckar och som kanske kan ge lite tips?
Väskan ska inte kosta mer än 1000:- pix.
 
Jag har den och tycker den är bra. I den har jag 3-4 gluggar, blixt, kamera med batteripack, Imacen och lite kläder. Det går också OK att bära stativ på väskan.

Jag skulle ljuga om det är den bästa ryggan, men för sitt pris så tror jag den är outstanding.
 
Jag har minitrekkern, som ju är samma bortsett från laptopfacket.
Kan man stuva in lite kläder i huvudfacket åxå så kanske man får plats med extra byxor och så, men annars är man ju begränsad till det yttre facket och då får man med en extra tröja, eller underkläder för en övernattning eller så.
Struntar man i datorn, om man har en computrekker, får man ju in en del där såklart.

Så det är rätt okej med plats för kamerautrustning, men för annat är utrymmet ganska begränsat.

Sen tycker jag personligen att skillnaden mellan minitrekker och computrekker gör att väskan går från "lagom" till "enorm". (Har en kompis som har computrekkern.)

Sen hade det inte skadat om den var lite LÄNGRE, däremot. Jag är 183cm lång och upplever den som lite i kortaste laget för att den ska sitta helt bra. Men jag ville ha en väska som inte är helt enorm så... :)
 
dumbo skrev:
Sen tycker jag personligen att skillnaden mellan minitrekker och computrekker gör att väskan går från "lagom" till "enorm". (Har en kompis som har computrekkern.)

börjar med att tacka för alla svar!

hur menar du med enorm? är den verkligen det, jag vill ju inte gå runt med en camp-tågluff-bergsklättrings- ryggäsäck.
 
Jag har också Computrekkern. Den är STOR. Hos mig går den under benämningen stridsvagnen. Jag tycker dock den är bra, särskilt eftersom min laptop är en Dell Inspiron 8600, och det är ingen särskilt liten maskin. Den går nätt och jämt ner i ryggsäcken! (men det går, och det är det viktiga!)

Mycket bra vaddering. Man får ner mycket fotoutrustning, och lite andra prylar också... Allt känns genomtänkt. Ett bra köp enl. min mening.

Tänk bara på en grej! När jag har stridsvagnen full med fotoprylar, och dessutom 3,2kg laptop i... Då krävs det också en pansarsoldat eller nåt för att inte få skev rygg av att bära den =)
 
Enorm och enorm. Den är ju inte så stor på höjd och bredd, men på djupet. Den skjuter ut en hel del från ryggen (den är nog minst lika djup som den är bred iaf) och detta ger dessutom en del moment. Att det i kombination med detta är lite kort om man inte är kort själv gör att man inte riktigt kan bära den bekvämt om den är helt full med prylar och väger mycket.

Men vill man ha med mycket utrustning och och dessutom datorn och detta till ett vettigt pris så är den nog ett bra val. (Det finns ju inte så många fler. Inte vad jag skänner till iaf.)
 
Okej... Du har helt rätt, det är mest djupet man reagerar på. Samtidigt krävs ju det djupet för funktionaliteten!

Jag tycker inte den är obekväm. Otroligt bekväm för att vara så stor och tung. Det enda är att midjebandet sitter helt sjukt för mig som är lång! Om jag spänner det så går det rätt in i magen, inte runt midjan.
 
Jag har minitrekkern och får utan problem med mig laptopen. Har skaffat ett vadderat fodral och lägger ner den i huvudfacket. Man får inte med sig så mycket kläder då men det funkar.
 
Nature Trekker med tillhörande Daypack (som Scandinavian skickar med) ger dig plats att växa i, plats för lite kläder och laptop.
 
Stor är bra!

Jag har en nature-trekker och den är toppen. Kan dock uppleva att det blir trångt ibland :) Och jag har ingen jätteutrustning.

Mvh

Martin
 
tack än en gång för alla svar men detta gör mig nästan mer förvirrad.

jag prioriterar egentligen att få med mig kläder och andra saker mer än en laptop. skulle helst vilja ha rejält med plats utöver fotoutrustning så att jag som sagt slipper ha med flera väskor.
 
Mina 8 gluggar ryms med två hus och blixt i Nature Trekkern. Men då är det "chokat"

Ryggan får vara ett mått på hur mycket grejjer det är vettigt att släpa med sig.
 
Arleklint skrev:
Nature Trekker med tillhörande Daypack (som Scandinavian skickar med) ger dig plats att växa i, plats för lite kläder och laptop.
Är den där daypacken något som bara Scandinavian skickar med, eller tror du att den ingår som standard och således följer med även om jag är tvungen att handla på Cyber?
 
Jag har klagat via svenska generalagenten som lovat återkomma med vad det lät som positivt besked. De höll med om att den ska ingå! Jag köpte på Cyber Photo och fick inte med Daypacken. DÅLIGT, eftersom det framgår tydligt på Lowepro:s hemsida att det ingår en daypack till denna rygga. Jag köpte iofs ett demoex men fick veta att allt givetvis var som nytt och med alla ingående delar. Jag är inte den som ger mig lätt i sådana här fall och jag väntar på besked som sagt, från Focus Trading.
Annars har jag bara mycket god erfarenhet från att handla på Cyber. Bättre priser än den största konkurrenten i sverige.
 
ANNONS