Jerry Gladh
Avslutat medlemskap
Jag hade använt den du har på sajten längst upp till vänster
Dock minskat storleken på punkten.
Jerry
Dock minskat storleken på punkten.
Jerry
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Som jag skrev: Skippa clip-arten/symbolen och använd endast namnet i ett speciellt typsnitt som logga.
Gör det enkelt, då blir det oftast snyggare. Ta tex Cyberphotos logga här på sidan.
Endast namnet i ett speciellt typsnitt utgör deras logotype.
När det gäller ditt val av typsnitt så tycker jag att det kan vara kvar. I annat fall så kan du ta ett stilrent typsnitt (typ som du har på din hemsida, men i en smalare variant) då det ser rent och fräscht ut, och blir lättläst.
Cyberphotos logga tycker jag var ett dåligt exempel om man snackar snygga stilrena loggor.
Den är ju så sjukt ful att den fastnar just bara pga det, iofs kanske det är tanken
Ser ut som de använt ett hemsnickrat typsnitt hämtat från dafont eller liknande,
"E" ser helt missbildat ut t.ex.
Mvh.
Anders
När det gäller logotyper, varumärken etc så anser jag att "less is more"
Det ska vara enkelt, tydligt och lätt att känna igen.
För mycket krussiduller ser helt enkelt amatörmässigt ut.
Att det sen är SVÅRT att göra en enkel men stilren design som ser bra ut är ju en helt annan sak.
Lycka till med verksamheten.
/Peter
Det jag menade med att ta just Cyberphotos logga som exempel var att den ligger synlig på denna sida. Jag ville alltså bara få fram att enkelheten med endast text i ett speciellt typsnitt är nog så tillräcklig.Cyberphotos logga tycker jag var ett dåligt exempel om man snackar snygga stilrena loggor.
Den är ju så sjukt ful att den fastnar just bara pga det, iofs kanske det är tanken
Ser ut som de använt ett hemsnickrat typsnitt hämtat från dafont eller liknande,
"E" ser helt missbildat ut t.ex.
Mvh.
Anders
Och slutligen: Överväg att låta frågan anstå ett litet slag tills du har råd att anlita en ett proffs...det finns gått om folk som kan göra en hyffsad logo och grafisk profil men det finns inte många som verkligen är bra på det, och en riktigt bra logotype/grafisk profil är verkligen en investering.
Gjorde ett eget exempel "själv" i photoshop. Är DETTA enklare och tydligare och bättre??
VAR KRITISKA NU, det är meningen, lämna kommentarer HÄR!
LÄNK : http://www.patrikpettersson.se/2010/07/29/foretagslogotyp-igen/
Mvh Patrik
Ingen här då, som kan tänka sig göra en snygg logotyp som fungerar för mångas ögon?
Tänker kanske inte betala så värst mycket, 500kr på sin höjd. Men vill någon så är jag öppen för förslag!
Logotypen ska fungera på papper, visitkort, web och weblogo.
Bilden ska vara omskalningsbar utan kvalitetsförlust ( typ PSD, PDF eller liknande. )
Någon som antar sig jobbet?
jag testade lite....
nu sitter jag å spelar FIFA10 med min bror, men kan testa lite till under helgen
http://www.chrillenilsson.com/patriklogo.jpg