Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

val av kamera.

Produkter
(logga in för att koppla)

smoerboena

Medlem
hej, nu har jag bestämt mig för att köpa min första digitala system kamera, men skulle behöva hjälp att välja rätt. smile.gif
Budgeten är inte den bästa, så dom 3 billiga modelerna ja har kollat på är EOS400D, Nikon D40 och Nikon D60.

Kommer använda kameran till i princip allt, när fotografier, landskap, turism, och fester. Vill helst bara hålla mig till ett objektiv om det är möjligt, och annars vore de även trevligt med objektiv tips etc, ska inte bli några verkliga proffs fotografier, men gärna imponerande skärpa etc för oss amatörer wink.gif

Tack på förhand för svar.

Testa att söka i forumen - det finns redan maaassssooorrr trådar likt denna.

Då får du ju dessutom snabbt svar!

Tycker de e många tester o dylikt som pekar på bäst bilder i instegs segmentet(alltså med kitoptik) ska vara D60.

Kolla närmare på Pentax K200d också, bästa nybörjar valet enligt mig, du får mycket kamera för pengarna om du väljer den.

/kent

Tack för alla svar, var o kollade på alla modeller ni nämnt igår, men föll för Nikon, om de blir D40 eller D60 får ja se senare. Anledningen till att ja troligtvis völjer en nikon var för att den låg skönt i handen. :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto