Annons

Val av kamera tips!

Produkter
(logga in för att koppla)

HedvigS

Ny medlem
Hej!

Jag har haft en canon 600d under ett par år men känner att jag skulle vilja uppgradera mig!
Främst fotar jag min hund och skulle behöva en snabb kamera som klarar av att "fånga honom i farten" det är också uppskattat om videofunktionen är av god kvalité!

Har ni några tips på kameror som helst ska ligga under 10.000 kr i prisnivå?

Skulle även uppskatta om det finns någon som kan rekommendera ett bra objektiv för just hund/djur fotografering!

Tackar på förhand för svar!

Vad har du för objektiv idag, vad är det du saknar i din utrustning?

Objektiv för djurfoto – är som att fråga efter en bil för resan till ICA. Vad har du idag, varför duger inte det?

Önskemål vad gäller budget, brännvid krävs nästan för att kunna ge en rekommendation.

Om du vill fortsätta med Canon (vilken kan vara lämpligt om du har flera Canonobjektiv redan), så föreslår jag EOS 70D. Den har rätt snabb och säker AF och kan skrämmas upp till 7 bilder per sekund. Går med god marginal in i din budget, och har en del bra videofunktioner.

Dess efterföljare EOS 80D har ännu bättre AF, men ligger utanför din budget. Troligen kommer priset att sjunka, men då får du nog vänta ett bra tag om den ska gå under 10000.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto