Annons

Val av fotoskrivare

Produkter
(logga in för att koppla)
När jag nu har så många experter på "tråden":

På en vanlig bläckstråleskrivare har ju bläckpatronerna en tendens att torka rätt fort.

Hur är det med fotoskrivare och vad tror ni om Canon Prixma Pro-1 som har ett rörledningssystem fram till skrivhuvudet?

Hur skyddar man sig om det är ett problem. Det givna svaret är givetvis "Skriv mer" men man åker ju bort periodvis.

På en vanlig bläckstråleskrivare har ju bläckpatronerna en tendens att torka rätt fort.

Hur är det med fotoskrivare och vad tror ni om som har ett rörledningssystem fram till skrivhuvudet?

Hur skyddar man sig om det är ett problem. Det givna svaret är givetvis "Skriv mer" men man åker ju bort periodvis.

Jag är Ingen expert, men det är Stefan Ohlsson. :D

Canon Prixma Pro-1 är ju också en bläckstråleskrivare så det är nog ingen undantag vad man nu använder i framtiden, patroner eller rörledningssystem, samma problem kommer nog uppstå om dem inte har lyckats ändra på bläcket så att den inte torkar lika fort.

Ett par semesterveckor håller min gamla skrivare alla fall. Men annars är det bara att köra några rengöringar, fungerar det inte så tar man lite fönsterputs och tops.

Hur är det med fotoskrivare och vad tror ni om Canon Prixma Pro-1 som har ett rörledningssystem fram till skrivhuvudet?

Jag skulle vilja säga att alla moderna skrivare har en sak gemensamt: Stäng gärna av dem, men bryt ALDRIG strömmen till dem.

Vidare, skrivare som har patroner som åker med släden har större tendens till att klumpa ihop än de med magasinkonstruktion.

ALLA bläckrksirvare mår bra av att motioneras, de större löser det själva.

De större skrivarna har mycket bättre rengöringssystem än de små.

Luftfuktigheten där skrivaren står spelar stor roll.

Hur gör du vid exv flytt? Reservström?

Nåja, förvisso klarar de sig en stund utan problem. Men att låta dem stå med patroner fast utan ström i längre tider är dumt.

Vid flytt tar jag ur patronerna såklart. (Ja, det kostar cirka en 3-500kr i bläck att flytta min skrivare dessvärre)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar