Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Val av film! (stressad) =)

Produkter
(logga in för att koppla)

Softasnubben

Aktiv medlem
Hej!

Är stressad som en björn!! Ska ta båten till finland klockan 20.00! =)

Är i valet och kvalet om vilken film jag ska välja! Ska fotografera en 50 års fest, inge speciellt men man vill ju att bilderna ska bli bra. (födelsedagsbarnet ska få ett album med bilderna).

Kommer för det mesta att fota inomhus, ska jag köra med Fuji Superia ISO 200 eller Kodak Gold 400, inte så stor skillnad jag vet. Men det är inte lätt att vara perfektionist! =P

Jag kommer använda en Minolta Dynax 505si med inbyggd blixt.

Vore ytterst tacksam om någon hör min bön! =)

Softasnubben skrev:
Hej!

Är stressad som en björn!! Ska ta båten till finland klockan 20.00! =)

Är i valet och kvalet om vilken film jag ska välja! Ska fotografera en 50 års fest, inge speciellt men man vill ju att bilderna ska bli bra. (födelsedagsbarnet ska få ett album med bilderna).

Kommer för det mesta att fota inomhus, ska jag köra med Fuji Superia ISO 200 eller Kodak Gold 400, inte så stor skillnad jag vet. Men det är inte lätt att vara perfektionist! =P

Jag kommer använda en Minolta Dynax 505si med inbyggd blixt.

Vore ytterst tacksam om någon hör min bön! =)

superia 400 o i nödafll pressa till 800

Eftersom du inte ska förstora så mycket skulle jag välja Fuji Superia 800 direkt. Det är en riktigt bra film även om kornet är lite större pga känsligheten. Hudtonerna är inte alltid helt naturliga, så ett annat val om detta är viktigt är Kodak Portra 400 UC. Den är väldigt saturerad, men hud ser ändå OK ut. Kornet är mycket litet för en 400-film. Jag rekommenderar högre känslighet eftersom du annars tänkt använda den inbyggda blixten, vilket sällan blir riktigt bra.

/Pontus

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar