Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Film på afrika resa i tre månader?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tja!

Nu ligger foton ute från östafrika-resan på min hemsida:

http://www.hejhopp.com

även reseberättelser finns där. sticker på tisdag till Tanzania! har bunkrat me en del olika filmer nu efter era rekommmendationer så får vi se vad som blir av det! =))

harre! /Peder
 
ImCHEETAH skrev:Och en sista grej: filter - är det värt det dubbla priset med extra tunt "Super" (Hoya)? [/B]
Det beror på.
Har du en extrem vidvinkel kan detta vara enda sättet att inte få med filtret i bildens hörn.

Mest angeläget att välja extra tunt blir det om du använder flera filter på en gg.

Normalt spelar det ingen roll.

Själv använder jag B&W pga att de har mässingsgänga. Vet ej hur Hoya har det med det. Mässingsgängan har en LITE mindre tendens att låsa fast sig.

Ibland sitter filter som fastsvetsat. Försök då att skapa tryck på filtrets framkant genom att ställa det med fronten ner på tyg och plant underlag. Tryck sedan neråt och vrid. Detta fungerar inte på polfilter som bara kommer att snurra runt. Annat bra trix är att sätta en rem runt filtret och dra. Remmen fördelar trycket runt hela filtret.
 
tack Erik killen i fotoaffärn sa det samma. under 21 ska man ha tunna, men jag har 28 så då e d ju sak samma... tack för tipsen om hur få bort filtret! =) /Peder
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.