Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vafalls??? (Hackare?)

Produkter
(logga in för att koppla)
redrosie skrev:
Mja jag har väl inte lusläst denna tråd direkt men jag skulle beställa en skylthållare till bilen och den saiten skulle man betala via pay pal. Dock så försvann stålarna och ingen skylthållare i sikte. Ingen svarar från saiten jag beställde från heller. Jag litar inte ett uns på att betala via pay pal. Himla tur det finns e-kort där man bara lägger in en liten summa. Annars vore jag totalpank nu :eek:(((

Det är viktigt att man kollar upp säljaren på e-bay innan man köper. Har handlat ett tjugotal prylar och aldrig blivit lurad. Däremot ser man många skojare på e-bay om man granskar dom lite.

Litar helt på PayPal. Kanske får ångra det en vacker dag....:)

barret skrev:
Underligt om nån kan lägga in min e-postadress av misstag... Kan ju vara datastrul hos dom också förvisso.

Som Jim säger så är det troligen liknande userid som spökar.

Din e-postadress är ju (förhoppningsvis) kopplad till användarnamnet.

Om jag exempelvis inte kommer ihåg lösenordet till en sajt jag registrerat mig på, så är det ju trevligt ifall sajten kan skicka det åt mig via e-post. Detta sker ju utan att jag loggar in (jag hade ju inget lösenord, ju). Eftersom sajten i detta fall endast har mitt användarnamn skickas lösenordet till den e-postadress jag angivit när jag registrerade mig. Skulle jag dessutom kunna ange vilken e-postadress lösenordet ska skickas till kunde jag ju enkelt kracka allas konton. Det vore ju bara att gå igenom alla användarnamn och be sajten skicka alla lösenord till min e-postadress.

Tydligen har någon helt enkelt angivit ditt användarnamn på Nikons sajt och valt att få lösenordet skickat. Då hamnar det i din brevlåda. Inget är krackat och systemet fungerar, du har bara fått en mail med ditt eget lösenord. Ingen annan har fått tillgång det. Skulle däremot typen som fyllt i ditt användarnamn även kunnat ange adress vart det skickas, skulle ditt konto vara krackat och du skulle inte vetat om det.

Ditt lösenord är alltså säkert, men det är förstås aldrig fel att byta ändå.

Tack för allas synpunkter m.m. Kul att vi kunde få in lite Canon/Nikon och skapa lite allmäm irritation samtidigt.....

Gott fotande allihop!!

barret skrev:
Det är viktigt att man kollar upp säljaren på e-bay innan man köper. Har handlat ett tjugotal prylar och aldrig blivit lurad. Däremot ser man många skojare på e-bay om man granskar dom lite.

Litar helt på PayPal. Kanske får ångra det en vacker dag....:)

Jag har aldrig handlat på ebay, men börjar faktiskt bli lite sugen. Hur kollar jag upp säljaren? Bara omdömena från andra köpare, eller finns det andra sätt?
Anders

Graylingman skrev:
Jag har aldrig handlat på ebay, men börjar faktiskt bli lite sugen. Hur kollar jag upp säljaren? Bara omdömena från andra köpare, eller finns det andra sätt?
Anders

Titta på vad personen sålt också, om den säljer gamla vykort och helt plötsligt finns det ett kanonerbjudande något helt annat så bör man vara misstänksam. Även ebay kontron går att stjäla.

Jag föredrar att betala med paypal eftersom det är spårbart och dessutom finns en försäkring upp till 200$ om man skulle bli lurad (gäller endast ebay).

Graylingman skrev:
Anders

Omdömen och om hans "lager" verkar konsekvent och om dom accepterar PayPal. Skummisar vill gärna ha stålarna i handen...

Omdömen skall ligga på över 98 procent positivt. Men använd sunt förnuft så....

ANNONS