Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad vill folk ha på väggen?
- Trådstartare Lurch
- Start datum
themajk
Aktiv medlem
Precis allt möjligt, folk har fan ingen smak!
^--- the truth!
LÅS TRÅDEN!
haha
EDIT: Ps. Jag vill ha en fototapet med Justin Bieber.
Senast ändrad:
Benganbus
Aktiv medlem
Vad köper folk för bilder i syfte att ha som "tavla" i sina hem?
Jag har ju varit med några år, och bla haft några utställningar och varit med i Gnesta Konstrunda under några år, och min erfarenhet är att natur är det som säljer bäst...
(För att ha på väggen alltså)
Har även sålt några "svåra" grejer,
tex svartvitt å litet "otydliga" bilder liksom,
men det är undantag.
/B
Ps. Se'n kan man kanske dra slutsatser av det här, men det förändrar inte verkligheten!
Gunnar-E
Aktiv medlem
De flesta tycker nog det är roligare att ha något på väggen som man själv har fotograferat. Vill man köpa något av en annan fotograf får det vara något som man själv inte kan springa ut och fotografera och få till ett lika bra resultat. För bildidén går oftast att stjäla.
Andra saker som brukar gå bra, är om köparen har något slags förhållande till bilden. Själv sålde jag en tavla av en gammal 200-båt, där köparen hade varit med om att bogsera båten till den sista vilan för många år sedan.
/Gunnar
Andra saker som brukar gå bra, är om köparen har något slags förhållande till bilden. Själv sålde jag en tavla av en gammal 200-båt, där köparen hade varit med om att bogsera båten till den sista vilan för många år sedan.
/Gunnar
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Jag gissar att IKEA och Gallerix har rätt bra koll på vad den stora massan köper. Själv har jag bara eget på väggarna när det gäller foto.
Petter ...
Petter ...
Lurch
Avslutat medlemskap
Jag gissar att IKEA och Gallerix har rätt bra koll på vad den stora massan köper. Själv har jag bara eget på väggarna när det gäller foto.
Petter ...
Många är nog som dig i den här frågan Petter, vilken jag även kan antydas på www.artinrooms.se. Deras ide var att sälja foton med tryck och inramning. Fotograferna säljer dock dåligt eftersom de flesta beställningarna görs av kunder med egna bilder.
Jag ser det som en utmaning, att producera foton som folk vill ha på sin vägg!
Jonathan Johansson
Aktiv medlem
Landskap och natur funkar nog alltid, jag har då inte haft problem med att få sålt canvastavlor med sådana motiv. Det har nog blivit kanske 70-80 st. i storlek 75x50 cm. samt 105x70 cm. under några år med egna utställningar.
Lurch
Avslutat medlemskap
Landskap och natur funkar nog alltid, jag har då inte haft problem med att få sålt canvastavlor med sådana motiv. Det har nog blivit kanske 70-80 st. i storlek 75x50 cm. samt 105x70 cm. under några år med egna utställningar.
Riktigt snygga bilder i din profil!
Jonathan Johansson
Aktiv medlem
Tack så mycket!Riktigt snygga bilder i din profil!
hlse
Aktiv medlem
Vad köper folk för bilder i syfte att ha som "tavla" i sina hem?
Helst eget som man är nöjd med och kanske sånt som man inte kan ta själv.
För inte så länge sen så köpte jag en förstoring av ett NASA-foto att ha över en vit fläck på väggen.
Ganska svårt och dyrt om man vill ta det själv ... men det hade varit kul ...
Enicar
Aktiv medlem
Jag VILL ha egna bilder men jag kommer ju f.. aldrig till skott med att göra i ordning några bilder för utskrift.
Svart/vitt tror jag att jag vill ha. Fast jag vill ha den här www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=2422493&target=_blank/ ovanför musikanläggningen.
Är dock mycket glad för ett fint foto som Hasse Geijer tagit på bergochdalbanan Thriller på Grönan för länge sedan ( 1996?). Fick bilden i 50-års present 2001.
Sen har jag en snygg canvasutskrift jag fått av Elisabeth "Ludde" Sjöberg Strand. Tack till er båda för dessa fina bilder.
Jag ska skärpa till mig. Kan ju inte "leva på andras bilder" i all evinnerlighet
Svart/vitt tror jag att jag vill ha. Fast jag vill ha den här www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=2422493&target=_blank/ ovanför musikanläggningen.
Är dock mycket glad för ett fint foto som Hasse Geijer tagit på bergochdalbanan Thriller på Grönan för länge sedan ( 1996?). Fick bilden i 50-års present 2001.
Sen har jag en snygg canvasutskrift jag fått av Elisabeth "Ludde" Sjöberg Strand. Tack till er båda för dessa fina bilder.
Jag ska skärpa till mig. Kan ju inte "leva på andras bilder" i all evinnerlighet
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Många är nog som dig i den här frågan Petter, vilken jag även kan antydas på www.artinrooms.se. Deras ide var att sälja foton med tryck och inramning. Fotograferna säljer dock dåligt eftersom de flesta beställningarna görs av kunder med egna bilder.
Jag ser det som en utmaning, att producera foton som folk vill ha på sin vägg!
Jo jag har förstått det.
Mitt inlägg skulle tolkas som att: - kolla på IKEA och Gallerix. Deras utbud borde vara vad den stora massan köper.
Sedan inflikade jag bara (genom att berätta vad jag har på väggarna) att jag inte räknar mig själv till den stora massan - vilken ingen annan gör heller.
Men lik förbaskat kan stora företag med hjälp av försäljningsstatistik och undersökningar lista ut vad som går att sälja.
Petter ...