Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad vill du bli bättre på 2004?
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
RawBeer [E.F.S]
Aktiv medlem
övar som bara den. men när jag går runt med min F80 med 70-300mm så är det lite svårt att vara diskret. fördelen med 300mm är att objektet kan vara en bit från och inte hinner uppfatta mig
Luguber
Aktiv medlem
arleklint skrev:
Jag har tänkt att jag skall bli bättre på att planera och tänka innan jag gör mina bilder. Det är jag bättre på idag. Att ha tålamod att tänka "en gång till" innan jag knäpper, men det är ute i skogen det Nu vill jag - som jag nämnde - lära mig ljussätta inomhus.
Vem vill lära oss det?
Hej Janne!
Nu tycker jag att Du är framme vid pudelns kärna.
Har kommer lite ved till brasan. Just de där orden "Vad vill Du bli bättre på..." eller vad vill jag bli bättre på, är väl lite slätstuket.
Då är ju inte tanken riktigt färdig tänkt. Det borde väl snarare vara. Hur blir jag bättre på...? Hur skall jag kunna utveckla...?
Under 2004 skulle jag vilja bättre på att fotografera i studio! Frågan är då, hur skall jag bli bättre på det?
Där hänger jag gärna på Dig Janne, om vi hittar någon som är villig att lära oss det.
Syns på Lördag
\\ Sten
gunte
Aktiv medlem
2003 har kännts tungt av olika skäl men jag tror att -04:an kommer att bli bättre..
Ställde en del krav på mig inför -03 som jag själv inte tycker att jag uppnått.
Vad som jag vill ska förbättras ?..
Jag ska skruva ner kraven på mig själv och ta dom bilder som känns rätt...resultatet kanske inte faller fler på läppen,snarare färre men huvudsaken är ju att jag själv trivs med det jag gör....
mvh/Gunte..
Ställde en del krav på mig inför -03 som jag själv inte tycker att jag uppnått.
Vad som jag vill ska förbättras ?..
Jag ska skruva ner kraven på mig själv och ta dom bilder som känns rätt...resultatet kanske inte faller fler på läppen,snarare färre men huvudsaken är ju att jag själv trivs med det jag gör....
mvh/Gunte..
Arleklint
Aktiv medlem
Luguber skrev:
Hej Janne!
Under 2004 skulle jag vilja bättre på att fotografera i studio! Frågan är då, hur skall jag bli bättre på det?
Där hänger jag gärna på Dig Janne, om vi hittar någon som är villig att lära oss det.
Syns på Lördag
\\ Sten
Jag skall fundera lite på om vi kan ordna något... Tänk gärna ni andra oxå. Vill vi ordna en studiohelg så är jag säker på att det går att ordna.
Luguber
Aktiv medlem
Det borde vi nog kunna lösa.
Studio utrustning går ju att hyra. Så mycket behöver vi nog inte. Var och tog porträtt på mig själv för 10år sedan. Den fotografen hade endast 1st lampa (B-ljus?)
En lokal borde vi kunna hitta.
Utmaningen ligger väl i att hitta någon med kunskap som vill ställa upp en helg/kväll.
Visst kan man hyra och testa själv tillsammans, men att ha med någon som har kunskap är ju helt klart över lägset.
Studio utrustning går ju att hyra. Så mycket behöver vi nog inte. Var och tog porträtt på mig själv för 10år sedan. Den fotografen hade endast 1st lampa (B-ljus?)
Utmaningen ligger väl i att hitta någon med kunskap som vill ställa upp en helg/kväll.
Visst kan man hyra och testa själv tillsammans, men att ha med någon som har kunskap är ju helt klart över lägset.
Luguber
Aktiv medlem
Det borde vi nog kunna lösa.
Graal
Avslutat medlemskap
Bli bättre på att ta bilder i svartvitt och att inte glömma bort det fina hantverket. Nu ska jag försöka få till ett mörkrum i garaget så läget ser därför ljust ut, eller kanske mörkt...?. Har inte haft tillgång till mörkrum på ett tag och är ganska sugen nu. Jag skulle också vilja förbättra min exponerings/filmframkallningsteknik för att få fler negativ som jag är nöjd med och som kan ge en, för ögat, acceptabel och bra graderad svartvit bild vad gäller gråskala. Kanske kan digitalkameran bli ett bra verktyg härför? Ta bilden i svartvittläge för att få en visualisering av slutresultatet på den färdiga bilden med olika exponeringar. Sedan fotograferar man med den "riktiga" kameran.
Hälsningar, Nils.
Hälsningar, Nils.