Annons

Vad tror ni om det här "paktet" - pixxass.de?

Produkter
(logga in för att koppla)

Batteriladdare med sladd ingår normalt i kamerapaketet.
Det jag är tveksam till är minneskortet, hade nog valt ett snabbare kort, och stativet som synes vara av enklare kvalitet. F.ö. verkar det vara ett ok paket. Ett batteri ingår med kameran, i paketet finns ytterligare ett batteri (Akku Canon NB-2LH). Batterigreppet (BG-E3) har plats för 2 batterier.
 
Ja det ser ut att stå något om vad som ingår en bit ner på sidan. Bl.a. batteri och laddare.

I övrigt ser väl paketet ganska rimligt ut. Stativet kanske jag skulle strunta i. Det finns nästan lika billiga i Sverige. Bättre att du köper ett som du först tittat på. Du kommer nog att vilja ha ett nytt stativ ganska snart om du väljer det här.

Lycka till med ditt köp!

Erik

Edit; Kom två den här gången. =)

Jag kör själv med Kingstonkort, tycker att de fungerar alldeles utmärkt, men visst ska du utnyttja kamerans seriebildstagning ofta så är ett snabbare kort att föredra.
 
oj vad härligt med så snabba svar :) Så jag kan skippa det extra batteriet då? vad är det för batteri som ingår?
 
0ddish skrev:
oj vad härligt med så snabba svar :) Så jag kan skippa det extra batteriet då? vad är det för batteri som ingår?

Du ska inte skippa det extra batteriet, IMO. Det är bra att ha i reserv eller att köra båda batterierna i greppet samtidigt.

Strunta i stativet och hitta ett här hemma istället. Sätt ut en annons här på FS t.ex.
I övrigt tycker jag som sagt att ditt paket verkar bra.
 
0ddish skrev:
oj vad härligt med så snabba svar :) Så jag kan skippa det extra batteriet då? vad är det för batteri som ingår?

Det borde vara ett likadant (NB-2LH) som medföljer kameran. Inte fel att ha dubbla batterier, som sagt kan man ha 2 st. i greppet, vilket ger en suverän kapacitet.
 
"Payment Method Check/Money Order" Hur sker betalningen? betalar man när man får grejorna? vill dom ha KR eller EUR?
 
Senast ändrad:
0ddish skrev:
"Payment Method Check/Money Order" Hur sker betalningen? betalar man när man får grejorna? vill dom ha KR eller EUR?

Jag skulle tro att det betyder betalning i förskott via banköverföring i EUR. Då sker leverans när pengarna har kommit leverantören tillhanda. Har för mig att man även kan välja COD (cash on delivery) hos Pixxass, då betalar man kontant vid leveransen till UPS-chauffören. Tyvärr accepterar inte Pixxass betalning med kreditkort, vilket för det mesta är det smidigaste alternativet. Endast ett fåtal webshops i Tyskland tar kreditkort.
 
Så där efter att ha haft lite strul med bankens sida så är allt klart nu.. 8600kr gick det på.. Räknade lite på vad jag skulle få betala i sverige och då landande det på 11 000 lite drygt!
 
0ddish skrev:
Så där efter att ha haft lite strul med bankens sida så är allt klart nu.. 8600kr gick det på.. Räknade lite på vad jag skulle få betala i sverige och då landande det på 11 000 lite drygt!

Häligt, hoppas att grejorna kommer fram snabbt! Det värsta som finns är att vänta, trots uttrycket "den som väntar på något gott..".

Lycka till med kameran och fota MYCKET!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.